Bu araştırma yapısalcı öğrenme kuramına dayalı uygulanan Bilgisayar Destekli Fizik Öğretimiile geleneksel öğretim yönteminin kullanılması arasında öğrencilerin başarı düzeyleri açısındanfark oluşup oluşmadığını incelemek için yapılmıştır.Araştırma 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Sakarya ilinde Erenler Yunus Emre Çok ProgramlıLisesinde 10. sınıfta okuyan ve fizik dersine katılan 46 (23 deney, 23 kontrol) öğrenci, bir fiziköğretmeni ve bir bilgisayar öğretmeni ile öntest- sontest kontrol gruplu modele dayalı olarakyürütülmüştür. Fizik-2 dersinde yer alan Magnetizma ünitesi kontrol grubunu oluşturan 23öğrenciye geleneksel yöntem ile, diğer 23 öğrenciye ise yapısalcı öğrenme yaklaşımına dayalıolarak Swish 2.0 tasarım yazılımı ile hazırlanan eğitim yazılımı kullanılarak bilgisayar desteklieğitim ile verilmiştir. Araştırmada, ölçme aracı olarak geliştirilen akademik başarı testleriningüvenirliliği ön test için 0.804 ve son test için 0.803 olarak hesaplanmış ve elde edilen veriler,SPSS 12.00 paket programı ile verilerin çözümünde değişkenlere P < .05 güvenirlik aralığı içint testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlarda göre ?Yapısalcıöğrenme kuramına dayalı olarak uygulanan bilgisayar destekli eğitimin? yapıldığı deneygrubunda öğrenci başarısının, ?Geleneksel Öğretimin? yapıldığı kontrol grubuna oranla dahayüksek olduğu gözlenmiştir. Bu gözlemden hareketle bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerinfizik eğitiminde geleneksel yöntemden daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.Bu alanda ileride yapılacak çalışmalar ve geliştirilecek benzer öğretim materyallerinin etkili birşekilde kullanılabilmesi, bilgisayar destekli fizik eğitimin uygulanmasında karşılaşılansorunların giderilmesine yönelik öneriler belirtilerek çalışmalar sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler : Bilgisayar Destekli Fizik Öğretimi, Yapısalcı Yaklaşım, EğitimTeknolojisi
This study has done for searching whether there is a difference on student?s successdegree between computer supported physic teaching , depending constructive learningtheory and traditional theory. The research (study) included 46 students (23experimental and 23 control group) who take physic course in the 10th class, one physicteacher and a computer teacher in Erenler Yunus Emre Ç.P.L. in Sakarya. Pre-test andre-test model applied. Magnetism, in physic 2 course, was taught 23 students as acontrol group in traditional method and for the other 23 students Magnetism wasthought with computer supported education, depending on constructive teachingapproach by using education software prepared with Swish 2.0 design software. In thestudy, academic success test?s credibility (reliability) which developed as measurementinstrument, found in pre-test 0.804 and in re-test 0.803. Data was analyzed in SPSS12.00 software based upon t-test validity interval accepted P<0.5 in t-test. According tothe findings, students in experimental group who was taught with computer supportededucation depending on constructive teaching theory are more successful than thestudents in control group who was taught with traditional theory.It was completed with advice for the further studies, effective usage of similar educationmaterials that will developed and solution of difficulties in application of computersupported physic education.Keywords : Computer Supported Physic Teaching, Constructive Approach,Educational Technology