Değişen pazar şartlarına uyum sağlamak işletmeninin yeniliklere açık olması ilesağlanır. Altı Sigma tekniği, uzman bir ekip ile sürekli başarı sağlamanın güzel birörneğidir.Altı Sigma'da işletme içersindeki her çalışanın amacı sıfır hataya yaklaşmaktır. Birmilyon üretimde 3,4 kusur oranını yakalamak hedeftir. Bu hedefin kaynağı müşterimemnuniyetidir. Altı Sigma, önce müşterinin ihtiyaçlarını analiz eder sonraiyileştirmeye çalışır.Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de büyük işletmelere girdi sağlayan tedarikçilerküçük ve orta ölçekli işletmelerdir. Bu nedenle, büyük işletmelerin hatasız ürünüretebilmeleri için hatasız ürünleri tedarik etmeleri gerekir. KOB 'lerin müşterilerininihtiyacına kulak vermesi demek, hatalı ürün oranını aşağıya çekmesi anlamınagelmektedir.Bu çalışmada, orta ölçekli bir işletmede bir ürüne ait sürecinin geri dönüşünü sağlayanhata nedenlerini analiz ederek, bu sebeplerin ortadan kaldırılmasına çalışıldı. Taguchive problem çözme yöntemleri yardımıyla sürecin değişkenliği azaltılabileceği görüldü.Uygulama yapılan firmada, ele alınan sürecin biraz daha sıkı kontrol edilmesi ile sigmadüzeyinin yükselebileceği anlaşıldı.Burada dikkat edilmesi gereken husus, üst yönetimin liderliğini sağlayarak müşteriihtiyaçları doğrultusunda doğru proje seçmek ve çalışanlara gerekli eğitimlerivermektir.Anahtar Kelimeler: Altı Sigma, KOB , Kalite
To adapt to changing market conditions is implemented by being inclined to changes.The six sigma method is a good example of making continous success with aprofessional team.At six sigma, the aim of each employee at enterprise is to approach to zero defect. Theobject is to reach 3.4 defect at one million production. The source of this object iscustomer pleasure. Six sigma, firstly, analyses the needs of customer, then tries toreform.Such as in the World, also in Turkey, the purveyors that provide input to largeenterprises are small and medium size enterprises. Therefore, large enterprises shouldprovide faultless products to produce faultless products. As small size enterprises heedthe requirements of customers, they reduce the faulty product rate.At this study, it is tried to analyse the defect reasons that makes the transformation ofa process belonging to a product at a medium size enterprise and to eliminate thesereasons. By the help of Taguchi and problem solving methods, it is seen that theprocess could reduce the instability. It is come out that sigma level can increase bycontrolling the discussed process a bit closer at the firm that application is made.The point that is necessary to beware here is to select right projects on the direction ofcustomer requirements by providing the leadership of upper administration and to givenecessary educations to the employees.Keywords: Six Sigma, SMEs, Quality