SAÜ, Sosyal Bilimler Ens titüsü Yüksek Lisans Tez Özetiosy limle nstitüsü Yüktitüs Lis Tez zetiTezin Adı: ?Geometri Dersindeki Başarısızlıların Nedenleri ve Çözüm Yolları?Tezin Yazarı: Talip OKUR Danışman: Yard. Doç. Dr. Ahmet ESK CUMALKabul Tarihi: 22 Haziran 2006 Sayfa sayısı: VIII (ön kısım) + 117 (tez) + 5 (ekler)Anabilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programları ve ÖğretimiMevcut şartlarda okullarımızda yapılan geometri eğitimi; konuların öğretmen tarafından düzanlatım yöntemi ile anlatılması ve konuyla ilgili örnek çözümlerden ibarettir. Çoğu okullardaanlatılan konu ile alakalı materyallerin eksik olduğu gözlenmiştir. Bu tarz eğitim modelininyanı sıra çoğu dönemlerde ders saatlerinin de azlığı öğrencilerin konulara hakim olmakta güçlükçekmelerine sebep olmaktadır. Teknolojik ve maddi imkanların düzeltilmesi kısa süreli biruygulama olamayacağından içinde bulunduğumuz durumu en güzel şekilde düzeltebilirizdüşüncesi ile hareket edilmeye çalışılmıştır.Araştırmada model olarak alınan Adapazarı Merkez okullarındaki Türkçe- Matematiköğrencilerinin geometri dersindeki başarı durumları incelenip başarısızlıkların sebepleribulunmaya çalışılmıştır. Çevre şartları ailevi ve sosyoekonomik durumları göz önüne alınanöğrencilerin, hangi şartlarda daha iyi verim alabilecekleri tespit edilmiş, örnek çalışmalarsunulmuştur.Anahtar Kelimeler:Geometri, öğrenci, başarı, seviye.
Sakarya University Insitute of Social SciencesAbstract of Master?s ThesisTitle of the Thesis: ?The Reasons of Failure in Geometry and Ways of Solution?Author: Talip OKUR Supervisor: Assis. Prof. Ahmet ESK CUMALDate: 22 June 2006 Nu. of pages: VIII (pre text) + 117 (main body) + 5 (appendices)Department: Science of Education Subfield: Curriculum DevelopmentThe geometry education provided in our schools with the existing condition,consists of teachersteaching in most of the schools, it is seen that materials which are related to the subject are lockingın addition to this type of education model, the scarcityof lesson ours in many terms makes thestudents have difficulty in covering the lessons. Since it is not a short practice to improve thetechnological and financial conditions, it is considered how we can improve the present conditionsin the best way.The success in geometry lesson of Turkısh Math class students in Adapazarı central schools whichwere chasen as a model in research was investigated and then the causes of their failures weretried to be found.Students whose environmental,family and socio economic conditions are considered, in what kindof stuation they would be productive is determined with sample Works.Keywords: Geometry, students, success, level