Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branşların fiziksel benlik algılarının karşılaştırılması : (Kdz. Ereğli örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Çetin Yaman
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:56:14Z
dc.date.available 2021-04-01T12:56:14Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Kılıçarslan, Erkan . (2006). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branşların fiziksel benlik algılarının karşılaştırılması : (Kdz. Ereğli örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92725
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Araştırmamız ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimiöğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin fiziksel benlik algılarının karşılaştırılmasıamacıyla yapılmıştır. Bu amaç kendini fiziksel olarak algılama envanteri ilebelirlenmiştir.Araştırmamıza Kdz. Ereğli'de görev yapan 40'ı beden eğitimi öğretmeni,178'i sosyalbilimler grubu, 81'i fen bilimleri grubu, 29'u güzel sanatlar grubu, 36'sı teknik eğitimgrubu olmak üzere 364 öğretmen katılmıştır.Verilerin çözümlenmesi aşamasında; verilen cevapların ortalamaları ve yüzdelikhesaplamalarında SPSS12 programı kullanılmıştır.Kişilerin fiziksel benlik algılarındaki artış iş verimliliğini arttırmaktadır, öğretmenlerinfiziksel benlik algılarının artması ise daha kaliteli nesillerin yetiştirilmesinisağlayacaktır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel benlikalgıları %81 oranında olumlu çıkmıştır. Diğer tüm branşların ortalamaları ise %50oranında olumlu çıkmıştır.Öğretmenlerin fiziksel benlik algılarını arttırılması içinfiziksel aktivite ve egzersiz konusunda bilinçlendirilerek spora katılımlarınınarttırılabileceği, bu konuda da beden eğitimi öğretmenlerine önemli roller düştüğüdüşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Branş Öğretmeni, Fiziksel BenlikAlgısı
dc.description.abstract Our study has been done in order to compare physical personality perceptions ofphysical education teachers and the ones of other branches working in primary andelementary schools. This aim has been determined by the inventory of perceivingoneself physically.364 teachers have taken part in our study. 40 of them are physical education teachers,178 of them are teachers social sciences, 81 of them are from the branch of science, 29of them are from fine arts branch and 36 of them are technical teachers.At the stage of analyzing the data, SPSS12 program was used for figuring out theaverage and percentage of the answers given.The increase in the physical personality perceptions raises the working performance.More qualified generations will grow by the help of increasing the physical personalityperceptions of the teachers. At the end of the study, the physical personality perceptionsof physical education teachers appeared as positive by 81 %. The average of the otherbranches developed as positive by 50 %. It is thought that the participation of theteachers to the sport events can be increased by making them become conscious aboutphysical activity and exercise in order to increase their physical personality perceptions.Physical education teachers are thought to play important roles in this respect.Keywords: Physical education teacher, Teachers of different branches, physicalpersonality perception
dc.format.extent VI, 80 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Beden eğitimi öğretmeni
dc.subject Branş öğretmeni
dc.subject Fiziksel benlik algısı
dc.title Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branşların fiziksel benlik algılarının karşılaştırılması : (Kdz. Ereğli örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Kılıçarslan, Erkan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/