İmaj, içinde yaşanılan kültürden ve sahip olunan önyargılara kadar elde edilen tüm bilgi ve verilerin değerlendirilmesiyle elde edilen bir dizi bilgilendirme sürecinin sonucunda ulaşılan, bir kişi, nesne, kuruma yada ülkeye yönelik düşüncedir. Mesajlardan oluşan imaj, yeni bilgi ve deneyimlerle birlikte zaman içinde değişime uygulayabilen dinamik bir kavramdır. Kişi, marka, kurum veya ülkelere yönelik imajlar, insanların tutum ve davranışlarını belirleyici etkiye sahiptir.Coğrafi konumu ve tarihi geçmişi dolayısı ile Türkiye, olumlu, olumsuz birtakım özellikler taşıması, dünya üzerinde laik müslüman tek ülke olması, öte yandan turizm cenneti olarak sınıflandırılması gibi nedenlerle çelişkilerle dolu bir imaja sahiptir.Bu tablonun ortadan kaldırılması için, öncelikle Türkiye'ye ve Türkler'e dair hangi özelliklerin olumlu bir imaja sahip olma potansiyeli taşıdığının, hangi özelliklerin olumsuz olarak değerlendirildiğinin belirlenmesi, Türkiye çağrışımının bilinmesi gerekmektedir.Bu çalışmada, eğitim amacı ile Sakarya Üniversitesi' ne Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarından gelen lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerindeki Türkiye imajı'nın ve imajı etkileyen değişkenlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Türkiye'ye ve Türklere yönelik çağrışımlar belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada Türk Cumhuriyetler ve Akraba Topluluklarından Sakarya Üniversitesi'ne öğrenim görmek için gelen öğrencilerin Türkiye hakkında düşüncelere sahip olduklarını görmekteyiz. Öğrencilerin Türkiye'ye geldikten sonra Türk Halkına karşı sahip oldukları yargılarda ilk 3 sene içerisinde değişiklik olduğu görülmektedir ve bu değişikliğin olumlu yönde olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin Türker'e yönelik çağrışımları belirlenmeye çalışıldığında Türklerin mert, geleneklerine bağlı, misafirperver, kavgacı, inatçı, güvenilir, saygılı, cömert, barışsever, yardımsever, temiz, sıcakkanlı, çalışkan, kahraman ve cesur, merhametli, hoşgörülü ve nazik olarak niteledikleri görülmüştür.En az olumsuz sıfatlar Türkiye'de bir yıl ve daha az süredir bulunan öğrencilere aittir. En fazla olumsuz sıfat yoğunlaşması ise Türkiye'de 1 yıldan daha fazla süredir bulunan öğrencilere aittir.Araştırma kapsamındaki öğrencilerin çoğunluğu kendi ülkelerindeki yaşam tarzları ve Türkiye'deki yaşam tarzını benzer bulmamaktadır. Türkiye'de kalma süresinin artması ile Öğrenimini tamamladıktan sonra Türkiye'de kalmak isteyen öğrencilerin oranın düştüğü görülmektedir. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin büyük bir oranı öğrenimlerini tamamladıktan sonra Türkiye ile ilişkilerini sürdürmek istediklerini ifade etmişlerdir. Türkiye'de kendilerine iyi muamele yapıldığını düşünen öğrencilerin oranın farklı ve kötü muamele yapıldığını düşünenlere oranla fazla olduğu görülmektedir. Türkiye'nin laik, dindar insanların yaşadığı, insan haklarına saygılı, modern, güvenilir, pahalı bir ülke olduğunu düşünenlerin oranının oldukça fazla olduğunu ve bunun Türkiye'de kalma süreleri ile ilişkisi olmadığı görülmektedir. Araştırma bulgularına göre araştırma kapsamındaki öğrencilerin Türkiye'ye dair algılamalarını etkileyen kitle iletişim araçlarından internetin; Türkiye'ye dair algılamalarında etkili olan en önemli olayın ise terör olayları olduğu görülmektedir.
Image is the conception about an individual, object, institution or country achieved subsequent to course of acquaintance. Image which takes from with information and messages derived by the assessment of information and data erupted from the culture the individual dwells, to his possessed prejudgements, is a high pressure concept that might alter with new information and experience, through cycle.Turkey has an image full of contradictions due to following reasans; Negative and positive impacts of the geographical location and history of Turkey, Turkey is only muslim country in the world and is the paradise of tourism that attracts many tourists from all over the world.To eliminate the contradictions of the Turkey image, we should find out the potentials that will show the positive sides of Turkey and Turkish people, considering the negative sides and the impression that foreignes have for Turkey.In this study, it is aimed at bringing to light the Turkey image and the variables that effect image of the undergraduate, post graduate and doctorate students coming from Turkish Republics and Relative Groups.In this study, we see the thoughts of the students about Turkey who came to educate from Turkish Republics and Relative Groups to Sakarya University. It is seen that after coming to Turkey the thoughts of the students changed within the firs 3 years and this is a positive change. It is also seen that the students in the study qualify Turkish people as brave, bound to traditions, hospitable, fighter, obstinate, respectful, generous, peaceful, helpful, clean, warm-blooded, hardworking, hero, courageous, merciful, tolerant and kind.The least negative adjectives belong to the students who have been staying inTurkey for a year or less than a year. The most negative objectives belong to the students who have been staying in Turkey for more than a year.The majority of the students in this study find the life style in Turkey different from the life style in their own countries. With the increasing time of staying in Turkey, it is seen that the ratio of students? willing to live in Turkey decrease. Most of the students in this study expressed that they want to keep up their relations with Turkey after graduating from university. İt is seen that tha ratio of the students think that they are well-behaved in Turkey is more than the ratio of the students think that they are behaved differently and badly. İt is also seen that the ratio of the students thinking that Turkey is a laic, religious, respectful to the human rights, modern, trustful and expensive country is quite high and this thinking is not related to the time of staying in Turkey. According to the findings of the research the most important sequence of events to perceive about Turkey is; to cause trouble of terror.