Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı (Kocaelinde beş anaokulunda yapılan araştırma)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Musa Taşdelen
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:56:01Z
dc.date.available 2021-04-01T12:56:01Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Eğmez, Cemile Funda Köksal. (2008). Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı (Kocaelinde beş anaokulunda yapılan araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92706
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Türkiye'de çocukların bir okulöncesi eğitim kurumuna devam etmesi zorunlu değildir. Ancak okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğa ve aileye sunulan eğitim uygulamalarının birçok faydası vardır. İlkokul düzeyinde eğitim gören çocuklar üzerinde yapılan araştırmalar; bir okulöncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların ilkokulda daha başarılı olduğunu göstermektedir. Türkiye'de okulöncesi eğitimin formal eğitimin ilk ve zorunlu temel basamağı olarak algılanması olayı çok yeni bir olgudur. Eğitimciler, ailelerin bu eğitime gerekli önemi göstermelerini ve eğitim etkinlikleri içerisinde birebir yer almalarını sağladıkları takdirde çocukların ilerleyen yaşamlarında ki bakış açıları daha farklı olacaktır. Bu nedenle, eğitim programı hazırlanırken ve uygulanırken okul-ai¬le iş birliğinin öne¬mi düşünülerek ai¬le¬ler de eğitim programına dâ¬hil edilmelidir.Ailelerin eğitim etkinlikleri içerisinde birebir yer almalarını sağlamak hem öğretmen için hem de öğrencinin ailesi için hiçte kolay bir uygulama değildir. Bu araştırma ile okulöncesi eğitim kurumlarında ailelerin eğitime katılımının ne ölçüde gerçekleştirilebildiği araştırılmıştır. Araştırmamız Eğitim ve aile kurumlarını tanımladıktan sonra, okulöncesi eğitimin tarihçesi, önemi, amaçları, ilkeleri ve okulöncesi eğitim programlarında ailenin eğitimini hedefleyen etkinliklere yer verilmesi gerekliliğini içeren literatür ve konu ile ilgili alan araştırmasından ve bulgularından oluşmaktadır. Alan araştırması 2006 -2007 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kocaeli il Merkezinde beş anaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Yeni Turan Anaokulu, Elma Şekeri Anaokulu, Atılım Anaokulu, Mavi Boncuk Anaokulu, Kardelen Anaokulu'nda öğretmen olarak çalışan 25 kişi ve bu okullarda eğitim alan 5-6 yaş arasında 250 çocuğun ailesinin katkıları ile gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmada ki veriler daha çok kitleye, çabuk ve kolay ulaşmayı sağlayan anket yöntemiyle elde edilmiştir. ?Okulöncesi Eğitimi Aile Anket Formu? ve ?Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Anket Formu? olmak üzere birbirini tamamlayan iki farklı anket geliştirilmiştir. Anket uygulaması tamamlandıktan sonra elde edilen veriler, istatiksel işleme tabi tutulmak üzere SPSS for 10.00 Windows adlı paket programına göre bilgisayara işlenmiştir. Elde edilen veriler ışığında okulöncesi eğitimde ailelerin eğitime katılım durumu yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda okulöncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı etkinliklerinin tam anlamıyla gerçekleştirilemediği öğretmen ve ailelerin konu ile ilgili açıklamalarında farklılık olduğu belirlenmiştir. Aileler okul ile sıkı bir işbirliği içerisine girmek zorundadırlar. Eğitimdeki devamlılık ilkesi göz önünde bulundurulduğunda ailenin eğitimin birebir içerisinde olması için gereken çaba gösterilmelidir. Ayrıca eğitim sisteminden kaynaklanan problemlerde çözümlenmelidir.
dc.description.abstract It is not compulsory to get education at preschools for children in Turkey. However, there are lots of benefits of education which are offered to families and children at preschool institutions. Some researches on children at primary schools have shown that a student who has got education at preschool is succesful at primary school. The importance of preschool which is the first and compulsory basic step of formal education, is a new sense in Turkey. Providing that educators provise families to take part in all educational activities and families pay attention to education, the understandings of children will be marvelous in their future life. Therefore, while preparing and implementing the educational programmes, the importance of collaboration of school- families must be thought and done with the inclusion of families.It is not an easy practise at all for both teacher and for Student?s families to provide taking part in education programs of families. It has been searched to what extend the families participation in education is to be fullfilled in the instituion of preschool education with this research. Our research, after completing Education and Family institution, consists of necessary practises of aiming family education in preschool education programs and the history of preschool education, its importance, aims and principles. This research has been fullfilled in five nursery schools belong to Ministery of Education in center of Kocaeli in the year of 2006-2007 education and instruction programs. The research has been fulfilled in Yeni Turan Nursery School, Elma Şekeri Nursery School, Atılım Nursery School, Mavi Boncuk Nursery School, Kardelen Nursery School with the edition of twenty five people working as a teacher and the families of 250 children, between 5-6 year old, attending these schools.The datum of the research have been obtained by using a scale method that aims to reach more people quickly and easily. Two different but complementary scales, `Scale form of Families for Preschool Education? and `Scale form of Teachers for Preschool Education? have improved. After completing the implementation of scale, datum have studied statistically on computer by using a package programme is called SPSS for 10.00 Windows.To what extend the participation of families in preschool education has been explicated accordingto datum obtained from the scale.The results of the research have shown the differences between the declarations of families and the teachers, and families don?t take part in properly educational activities. Cooperating with schools is an obligation for families. Taking into account continuity principle in education, families are tried to become a part of education one-to-one. Additionally, problems are caused by educational system must be solved.
dc.format.extent X, 124 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okulöncesi eğitim
dc.subject Okulöncesi eğitim programı
dc.subject Aile
dc.subject Ailenin eğitime katılımı
dc.title Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı (Kocaelinde beş anaokulunda yapılan araştırma)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author Eğmez, Cemile Funda Köksal
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/