dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Metin Yaman |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:57Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:57Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Harmandar, Duygu. (2008). Avrupa Birliğine üye ülkelerden İngiltere, Yunanistan ve Bulgaristan ile Türkiye’deki beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92700 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu arastırmada, Avrupa Birliği'ne üye ülkelerden ?ngiltere, Yunanistan ve Bulgaristan ileTürkiye uygulanan beden eğitimi ve spor öğretmeni yetistirme programları karsılastırmalıolarak incelenmistir. Karsılastırmalı eğitim; farklı kültürlerde ve farklı ülkelerde iki veya dahafazla eğitim sisteminin benzerlik ve farklılıklarını tanımlamaya yardım eden, benzer görünenolguları açıklayan ve insanları eğitme yolları hakkında yararlı teklifler getiren bir disiplindir.Bu arastırma ile AB eğitim politikaları doğrultusunda Türkiye eğitim politikalarınındeğerlendirilmesi amaçlanmıstır.Bu çalısmada, Türkiye'de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetistirme programları ortakolduğundan tek bir program esas alınmıstır. Ancak ?ngiltere, Yunanistan ve Bulgaristan'daortak bir program uygulanmadığı için ?ngiltere'den Loughborough Üniversitesi, Yunanistan'daTharace Democritus Üniversitesi ve Bulgaristan'dan National Sport Academy'nin bedeneğitimi ve spor öğretmeni yetistirme programları esas alınarak değerlendirmeye alınmıstır.Arastırma, tarama modeliyle sınırlandırılmıs, konu hakkında mevcut olan durum belirlenmistir.Bu çalısmada öncelikle Avrupa Birliği, eğitim, beden eğitimi ve spor kavramları açıklanarak,Türkiye'de ?ngiltere'de Yunanistan'da ve Bulgaristan'daki eğitimin sistemlerindenbahsedilmistir. Loughborough Üniversitesi (?ngiltere), Tharace Democritus Üniversitesi(Yunanistan), NSA (Bulgaristan) ve Türkiye'de uygulanan beden eğitimi ve spor öğretmeniyetistirme programları incelenmistir.Çalısmada Türkiye ile ?ngiltere, Yunanistan ve Bulgaristan'ın beden eğitimi ve spor öğretmeniyetistirme programlarında benzerlikler ve farklılıklar tespit edilmistir. Öğrenim sürelerininhepsinde 4'er yıl olması ortak benzerlikleridir. Lisans eğitiminde alınması gereken kreditoplamı; Loughborough Üniversitesi'nde 360, Tharace Democritus Üniversitesi'nde 240,NSA'nde 240 ve Türkiye'de 158'dir. Müfredat programlarındaki ders kredilerikarsılastırıldığında Türkiye'deki programın %87,3'ünü zorunlu dersler olustururken TharaceDemocritus Üniversitesi'nde %79,2 ile benzerlik tasırken Loughborough Üniversitesi'nde buoranın %36,1 değeriyle farlılık olduğu görülmektedir. Seçmeli ders kredileri karsılastırıldığındaise; Türkiye'deki programın %12,7'sini, Loughborough Üniversitesi'nde %63,9'unu, TharaceDemocritus Üniversitesi'nde %20,8'ini, NSA'da ise %46,3'ünü seçmeli derslerin olusturmasısonucu herhangi bir benzerlik tasımamaktadır.Birbirinden farklı kültürleri bünyesinde barındıran Avrupa Birliği bu kültürlerin bir arada barısiçerisinde yasamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu nedenle beden eğitimi ve spor öğretmeniyetistirme programımızı, AB'nin bilgi toplumu ve eğitim sistemleri politikaları doğrultusundagözden geçirilmesi gerektiği sonucuna ulasılmıstır. |
|
dc.description.abstract |
In this research, some countries England, Greece and Bulgaria which countries are the membersof European Union physical education and sport teacher education programmes examined.Comparative education, two or more educational system?s which are in different cultures andcountries helps to understand likeness or differences, explain similar facts and for educatingpeople suggest benefial ways. In this research, though European Union?s educational policyTurkey?s educational policy has been evaluated.Turkey has a common PE teacher training program. But, England, Greece and Bulgaria has notcommon programme so Loughborough University from England, Thrace DemocritusUniversity from Greece, National Sport Academy from Bulgaria have been selected and madeassessment. Combing method has been used and available situation has been definite.In this research, primarily European Union, education, physical education and sportconceptions have been defined. Educational systems and PE teacher training programs ofEngland (Loughborough University), Greece (Thrace Democritus University), Bulgaria(National Sport Academy) and Turkey have been examined.In the research some likeness and differences have been detected between Turkey andEngland, Greece and Bulgaria PE teacher training programs. Educational times are 4 years ineach of theme. Total credit to graduate from undergraduate program; 360 credits inLoughborough University, 240 credits in Thrace Democritus University, 240 credits in NSAand 158 credits in Turkey. In Turkey, compulsory lessons comprise %87,3 of the program; inThrace Democritus University %79,2; in Loughborough University %36,1. There is a likenessbetween Turkey and Thrace Democritus University. In Turkey, elective lessons comprise inthe program %12,7; in Loughborough University %63,9; in Thrace Democritus University%20,8; in NSA %46,3. |
|
dc.format.extent |
XI, 124 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Avrupa Birliği |
|
dc.subject |
Karşılaştırmalı eğitim |
|
dc.subject |
Beden eğitimi |
|
dc.title |
Avrupa Birliğine üye ülkelerden İngiltere, Yunanistan ve Bulgaristan ile Türkiye’deki beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Harmandar, Duygu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|