2007?2008 eğitim ? öğretim yılında Türkiye genelinde uygulanmaya başlanan 7. Sınıf yeni fen ve teknoloji dersinin madde ve özellikleri konusunda fen başarısı ve elektrik konusunda öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeyi üzerindeki etkisi ile yeni müfredatın uygulanmasıyla beraber öğrenci yüklemelerinde ne gibi değişikliler olduğunu görmek amacıyla yapılan bu araştırmada, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili sınırları içersinde seçilen iki ilköğretim okulunda ki öğrenim gören toplam 286, ilköğretim 7. Sınıf öğrencisi ve aynı okullarda 2007 ? 2008 eğitim ? öğretim yılında öğrenim gören 308, ilköğretim 7. Sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 594, ilköğretim 7. Sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmada veriler başarı testi, hatırda tutma testi ve yüklemeler ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonunda, Yeni fen ve teknoloji dersinin madde ve özellikleri konusunda öğrencilerin daha fazla başarı sağladıklarını ve yeni program tarafından elektrik konusunda öğrenilmiş bilgilerin akılda daha kalıcı bilgiler haline geldiği belirlenmiştir. Yeni müfredatla beraber öğrencilerin başarı yüklemelerinde içsel ve dışsal atıflarda farklılaşmalar olduğu ve atıfların alt boyutlarında anlamlı farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine eski fen bilimleri programında kız öğrencilerin göre erkek öğrencilerden daha fazla başarı gösterdikleri, yeni fen ve teknoloji programında başarı anlamında bu farkın ortadan kalktığı, ama genel olarak kız öğrencilerin fen derslerinde daha fazla başarı gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Her iki program açısından da cinsiyet değişkenine göre öğrenilen bilgilerin hatırda kalmasına ilişkin bir fark bulunamamıştır. Cinsiyet açısından başarı atıflarında da farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this research is to determine the effectiveness of the new science and techonology curriculum on students? science achievement, attribution and retention. In this research, three surveys were applied by the researcher. In the 2006 ? 2008 academic semester, 286, seven grade students responded to these survey questions and in the 2007 ? 2008 academic semester, 308 seven grade students were participated.The study has found that the students had more success and improved retention with new science curriculum. The new curriculum has showed interior and exterior ascription and meaningful changes in lover stages ascription of succes attribution in students . In terms of gender variable it was found that female students have gained more success than male students, however, there was no differences between female and male students in terms of retention. Also there was significant difference in succes ascription in terms of gender variable.