Türkiye'de eğitim sistemi farklı zamanlarda dünyadaki eğitim alanında yapılan değişiklikleri dikkate alarak öğretim programlarında değişikliğe gitmiştir. 2004 yılında eğitimde model arayışları devam etmiş ve bunun neticesinde araştırmamızın konusunu oluşturan ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) öğretim programında değişiklik yapılmıştır. Buna göre; ortaöğretim DKAB öğretim programı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı esas alınarak düzenlenmiştir. 2005?2006 eğitim ve öğretim yılından itibaren ortaöğretim DKAB dersi öğretim programı bütün sınıfları kapsayacak şekilde uygulamaya konulmuştur.Ortaöğretim DKAB öğretim programı yeni haliyle geleneksel din eğitimi yaklaşımlarından uzaklaşarak dünyada birçok okul sisteminin de kabul ettiği çoğulcu din eğitimi yaklaşımlarını örnek almıştır. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre uygulanan yeni DKAB öğretim programı içerisinde; aktiflik, öğrenci merkezlilik ile çoklu zekâ kuramı ve bireysel farklılıklara duyarlı öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.Ortaöğretim DKAB öğretim programının eski DKAB öğretim programıyla karşılaştırılması yapılarak yeni programın olumlu ve olumsuz yönlerinin ortaya konulması daha sonraki yıllarda yapılacak program değişikliklerine ışık tutması açısından önemlidir. Bu nedenle ortaöğretimde uygulanan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temele alan yeni DKAB öğretim programının anlaşılmasını ve uygulanabilirliliğini ölçmek amacıyla Sakarya il ve ilçelerindeki ortaöğretim kurumları ile Kocaeli merkez ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumları DKAB öğretmenlerine ortaöğretim DKAB öğretim programına dair anket uygulanmıştır. Anket sonuçları bizlere; yeni DKAB öğretim programının öğretmenler ve öğrenciler tarafından benimsendiğini ve programın uygulanmasında bazı okulların fiziki şartlarının programı
SUMMARY