Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye'de elektronik bankacılık : internet bankacılığı üzerine bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Erhan Birgili
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:55:54Z
dc.date.available 2021-04-01T12:55:54Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Özcan, Zeynep Özge. (2007). Türkiye'de elektronik bankacılık : internet bankacılığı üzerine bir çalışma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92696
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Ekonomide küresellesme ve bilgi teknolojilerindeki gelismenin ticarete yansıması seklindegerçeklesen elektronik ticaretin bütün dünyaya yayılması, ülkelerin bu değisime ayak uydurmazorunluluğunu beraberinde getirmektedir. Elektronik ticaret uzun zamandır yapılmasınarağmen, internetin yaygınlık kazanması ve bilgi teknolojilerindeki gelismeler ile daha kolayyapılır hale gelmistir. Elektronik ticaretin sağladığı maliyet ve rekabet üstünlüğüavantajlarından faydalanmak isteyen firmalar bu konudaki çalısmalarını hızlasürdürmektedirler.Bankacılık sektörü, bilgi ve iletisim teknolojilerini en yoğun kullanan sektördür. Teknolojininhızla gelisimi, müsteri isteklerindeki çesitlilik, rekabetin artması ve daralan kar marjlarıbankaları bireye dönük uygulamalar gelistirmeye itmistir. Bankalar teknolojik gelismeleribiran önce kendi alanlarına yansıtarak, rekabet avantajı sağlamak istemektedirler.Bu çalısmanın amacı, Türkiye'de elektronik ticaretin ilk örneklerini veren bankaların en yenidağıtım kanallarından biri olan internet bankacılığının kullanılması ve benimsenmesininaltındaki nedenleri arastırmaktır. Bu bağlamda ilk bölümde elektronik ticaret hakkında bilgilerverilmis, ikinci bölümde Türk bankacılık sektöründe elektronik bankacılığın nasıl gelistiği,dağıtım kanallarının neler olduğu, bankalara ve müsterilere sağladığı faydalar açıklanmıstır.Tezin üçüncü bölümünde ise elektronik bankacılık dağıtım kanallarından biri olan internetbankacılığına yönelik bir uygulama yapılmıstır.Çalısmada internet bankacılığının kullanılması ve benimsenmesini hangi faktörlerin etkilediğisorusuna cevap aranırken, veri toplama asamasında anket yöntemi kullanılmıstır. Anketlerinanalizinde SPSS programından yararlanılmıs, analize 200 adet anket dahil edilmistir.Çalısma sonucunda internet bankacılığının kullanılması ve benimsenmesini etkileyen enönemli faktörlerin kullanım kolaylığı, uygunluk ve etkinlik olduğu ortaya çıkmıstır. ?nternetbankacılığını kullananlar zaman tasarrufu sağlaması, mekan kısıtı olmaması, 24 saatulasılabilir olması sebebiyle internet bankacılığını benimsemektedir. ?nternet bankacılığınıkullanmayanların ise, güvenli bulmadıkları ve internet bankacılığı hakkında yeterli bilgiyesahip olmadıkları ortaya çıkmıstır. Çalısmadaki en önemli bulgulardan biri hem internetbankacılığını kullananların hem de kullanmayanların güvenlik kaygılarının olmasıdır. Buanlamda çalısmanın, bankalara internet bankacılığı uygulamaları hakkında üzerinde durmalarıgereken konularda ısık tutabileceği düsünülmektedir.
dc.description.abstract Electronic Commerce that become after globalization on the economics and reflection of theprogressing on the information technologies to commerce is spreading all around of the worldrecently and in unison it is getting a necessarity to work with it for the countries. Despite ofmaking e-commerce for long years after using internet in common and progressing on theinformation Technologies make it easier than before. The companies that wants to benefitadvantages to state of the being preferred on competition and costs began to work about itfastly.Banking industry, the most user of information and communication Technologies in workingarea. The fast progressing on the technology, variation of the customer?s demand, increasing ofthe competition decreasing of the profit magrin is pushed the banks to process new personeladministrations. The banks want to get competetion advantages with transfer these technologydevelopments in their area as soon as possible.The aim of tis study, to research under reasons for using and adoption on the internet bankingthat one of the latest delivery line of the banks. For this context, we gave some informationabout e-commerce in the first part, in the second part we explaned to progress electronicbanking in the Turkish Banking Industry, delivery lines which in use and benefits that isproviding to the banks and customers. However, in the third part of this study was made anadministration intended for internet banking that is one of the delivery lines of the electronicbanking.When we were looking for an answer of the question that factors which effect of the adoptioninternet banking was utilized the method of the questionnare on the stage of the collectingdata. Analizing of the questionnare was getting some benefits of the SPSS programme, it wasincluding 200 questionnare forms.At the end of this study, is seen the most important factors for using and adoption of internetbanking is usage facility, suitibality and efficiency. The reasons of the adoption to internetbanking are providing time economy, removing limits of the place, being accessible for 24hours. ?t come up to reason that the people who is unuser of the internet banking; unbelieve ofthe secure and unknown enough information about it. ?t is the most important result of thisstudy all users and unusers of the internet banking have concern of the security. ?n thismeaning of the study, it is getting a lihgt of the subject that should be deleberatied aboutinternet banking administrations.
dc.format.extent X, 140 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Elektronik ticaret
dc.subject Elektronik bankacılık
dc.subject İnternet bankacılığı
dc.title Türkiye'de elektronik bankacılık : internet bankacılığı üzerine bir çalışma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe ve Finansman
dc.contributor.author Özcan, Zeynep Özge
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/