dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Suat Cebeci |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:53Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:53Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Ünal, Dilek. (2008). Çocuğun din eğitiminde ana-baba rolleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92694 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çocuğun din eğitiminde içinde büyüdüğü yakın çevredeki yetişkinlerin etkisi çok yoğundur. Dini ve ahlâki yönden ise belirleyicidir. Bu nedenle bu araştırmada anne-babanın davranış kalıplarını belirleyerek çocuğun eğitimindeki ideal rolleri sunmak hedeflenmiştir. Araştırmamızda ilk olarak ilgili literatür taraması yapılmıştır. İkinci aşamada; araştırmanın amacı doğrultusunda hazırlanan anketler dağıtılmıştır.Araştırmanın evreni Bilecik İlidir. Bilecik ilinde rastlantısal olarak seçtiğimiz 203 ana-babayla yaptığımız anketlerden elde ettiğimiz bulgular araştırmanın ikinci bölümünde tablolar halinde gösterilmiş ve cevaplar doğrultusunda yorumlar yapılmıştır.Araştırmada; belirlediğimiz bağımsız değişkenlere göre anne-baba davranışları incelenmiştir. Bu davranışların çocuklar üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma sonucunda anne-baba davranışlarıyla çocuğun davranışları arasında pozitif yönde paralellik olduğu ortaya çıkmıştır. Anne-babanın din eğitimindeki ilgi/ilgisizliği, çocuğunu teşvik etmesi/etmemesi konusunda da pozitif paralellik bulunmuştur. Çocuğun verilen eğitimi uygulaması iki değişkene bağlıdır. Bu değişkenlerden biri ebeveynlerin çocuktan beklediklerini kendilerinin uygulamasıdır. İkinci değişken ise; ana-babanın çocuğun eğitimi konusunda ilgili ve teşvik edici olup olmamasıdır.Araştırmamız giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın problemi, amacı, önemi ve yöntemi üzerinde durulmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturan ailenin tanımı, yapısı, işlevi ve anne-baba tutumları incelenmiştir. İkinci bölümde; Bilecik İli örnekleminde ana-babalara uygulanan anketlerden elde edilmiş bulgular tablolar halinde gösterilmiş ve cevaplar doğrultusunda yorumlar yapılmıştır. Sonuç bölümde; araştırmadan çıkarılan sonuçlar ve bu sonuçlara bağlı olarak öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: ebeveyn, din eğitimi, çocuk |
|
dc.description.abstract |
The effect of adults being in the near environment with child is quite important at religion education of child. Adults also role as determinative in religional and moral evolution. Therefore indicating of optimum roles of parent in education of child determining the behavioral patterns of parent were focused in the current survey. First, literatures survey related to this subject was carried out. Secondly, inquiries prepared as suitable to aim of survey were distrubuted.Universe of the survey is Bilecik city. Results from the inquiries done with 203 parents randomly selected in Bilecik were shown in tables at the second section of thesis and comments were done related to answers given in inquiries.Behaviours of parent were examined according to independent variables determined and the effects of these behaivours on children were investigated. Positive correlation between behaivours of parent and child was stated. . Practice of education given to child depends on two different variables. One of these variables is to practice of parent the business expected to be done by the child. The other one of the variables is wheather parent is interested and has encouraging behaivour related to education of child.Thesis starting with introduction part consists of two different sections. Problem, aim, importance and method of the survey were presented in the introduction part. Definition, structure, functions and behaviours of family were examined in the first section. At the second section, results from the inquiries in Bilecik were shown in tables of thesis and comments were done related to answers given in inquiries. Results obtained from the survey were given in the conclusion section. Furthermore, suggestions related to results were presented.Key words: Parent, religion education, child. |
|
dc.format.extent |
VII, 93 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Ebeveyn |
|
dc.subject |
Din eğitimi |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.title |
Çocuğun din eğitiminde ana-baba rolleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ünal, Dilek |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|