dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Suat Cebeci |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:48Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:48Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Yılmaz, Asiye. (2008). Kur’andaki kıssaların din eğitimi açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92687 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İslam dininin temel kaynağı olan Kur'an'ı Kerim'in özelliklerinden biri de anlatımda kıssa ve hikâyelere sıkça yer vermiş olmasıdır. Kıssalar öğüt verme, örneklendirme, bilgi verme, somutlaştırma gibi anlatılanların insanlar tarafından kolay kavranmasını sağlama amacına yöneliktir. Kıssalar pek çok açıdan incelemeye elverişli metinlerdir. Biz araştırmamızda kıssaları din eğitimi açısından inceleyerek ?Dini eğitimde kıssalardan nasıl yararlanabiliriz? üzerinde durduk. Ayrıca kıssaları geçmişe hapsolmuş edebi metinler olmaktan çıkarıp günlük hayatta benzer durumları yaşadığımızı göstermeye çalıştık.Bu çalışmayı yaparken temel referans kaynağımız Kur'an-ı Kerim olmuştur. İkincil kaynak olarak bu alanda daha önce yapılmış çalışmalardan ve basılmış eserlerden faydalanma yoluna gidilmiştir. Kıssalar konusunda daha önce yapılmış pek çok çalışma mevcuttur. Bunların içinden ulaşabildiklerimizi incelediğimizde kıssalar konusunun çok geniş bir konu olması sebebiyle olacak ki kıssaların sınırlandırılarak incelendiğini gördük. Biz bu çalışmamızda konunun geniş olacağını düşünsek de ayırıma gitmeksizin Kur'an'daki bütün kıssaları ele alıp din eğitimi açısından incelemeye çalıştık.Araştırmamızı üç ana bölümde ele aldık. Birinci Bölümde kıssa kavramı ve benzer anlatım türlerini inceleyip kıssanın eğitimdeki önemi üzerinde durduk. İkinci Bölümde Kur'an Kıssalarını tahlil edebilmek amacıyla kıssaları tasnifleyerek, dini eğitimdeki üstlendikleri rollere değinmeye çalıştık. Üçüncü Bölümde ise Kur'an Kıssalarını din eğitimi açısından değerlendirerek, kıssalardan çıkardığımız derslerle, kıssa metoduyla çocuklara kazandırılabilecek değerlere ve din eğitiminde kıssaların uygulanmasına örnekler verdik.Anahtar Kelimeler: Kıssa, din, eğitim |
|
dc.description.abstract |
One of the main features of the Quran, the basis resource of the religion of Islam, is to benefit from narratives and stories frequently. Narratives aim to help people comprehend easily what is told just like counseling, illustration, informing and concretization. Narratives are useful texts to examine in many aspects. Examining narratives in terms of the instruction of the religion, we have deliberated upon how to utilize them in teaching. In addition, we have tried to release the narratives from being the literary texts trapped in the past, also indicate that we experience such events in our daily lives.The Quran has been our main reference to our study. As the secondary source, we have made use of the previous studies and the printed works. There are a great many available studies on narratives. Searching the available ones what we have found out is that the subject of the narratives is kept rather limited in the works because of the elaboration of the subject. We have tried to deal with all the narratives in the Quran and study on them in terms of teaching religion, though considering the subject would be greatly elaborate.We have dealt with our study in three chapters. In the first chapter, we have pointed out the role of narratives in teaching by examining the term of narrative and kinds of exposition. In the second chapter, we have tried to argue about the roles of narratives in teaching religion by classifying narratives in order to analyze them. In the third chapter, evaluating narratives in terms of teaching religion we have given examples of the lessons taken from the narratives, values to be taught by narratives and the application of narratives in teaching religion.Keywords: Narrative, religion, education |
|
dc.format.extent |
V, 140 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kıssa |
|
dc.subject |
Din |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.title |
Kur’andaki kıssaların din eğitimi açısından değerlendirilmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Asiye |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|