Açık Akademik Arşiv Sistemi

WEB 2.0’ ın pazarlamaya etkileri ve Türk bankacılık sektöründe uygulama

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ayhan Serhateri
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:55:45Z
dc.date.available 2021-04-01T12:55:45Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Köksal, Ahmet Nureddin. (2008). WEB 2.0’ ın pazarlamaya etkileri ve Türk bankacılık sektöründe uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92682
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Toplumsal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak pazarlama biliminde paradigma değişimleri yaşanmıştır. Bilgi çağı ile birlikte yeni pazarlama yaklaşımları gelişmiş bu yaklaşımlardan biri olan veri tabanlı pazarlama yaklaşımı yaygınlaşmıştır. İnternet ve World Wide Web ile oluşan ağ ekonomisi kısa zamanda önemli derecede gelişme göstermiştir. Ancak son zamanlarda ağ ekonomisinde de paradigma değişimi yaşanmaya başlamış ve 2000'li yıllardan günümüze dot.com olarak tabir edilen ağ ekonomisi firmalarının krizler yaşaması Web 2.0 kavramını tartışılır hale getirmiştir.Bu çalışmanın amacı; Web 2.0 uygulamalarının pazarlamadaki yeri ve öneminin araştırılmasıdır.Araştırmanın kapsamı şu şekilde ifade edilebilir:a)Pazarlamada niçin paradigma değişimleri yaşanmıştır?b)Bilgi çağı ile birlikte niçin yeni pazarlama kavramları doğmuştur?c)Veri tabanlı pazarlama nedir?d)Veri tabanlı pazarlama niçin kullanılmaktadır?e)İnternet niçin bilgi çağını tetiklemiştir?f)Ağ ekonomisi nasıl gelişmiştir?g)Web 2.0 konsepti niçin ortaya çıkmıştır?h)Web 2.0 konsepti nedir?i)Web 2.0 konsepti niçin pazarlamayı etkilemektedir?Çalışma, ülkemizin önemli sektörlerinden Türk Bankacılık Sektöründe yapılan bir uygulama ile farklılık arz etmektedir.Web 2.0 uygulamaları, finans sektöründe de uygulama alanı bularak geleneksel bankacılık pazarında pay elde etmeye başlamıştır.Bu gelişmeler çalışmanın önemini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstract According to social and technological development paradigm changes have lived in marketing science. New marketing approaches develop with information age. Database marketing is one of them and become widespread. Network economy growth in short time which exist by Internet and World Wide Web. But paradigm changes have lived in network economy too and metwork firms called dot.coms have faced crisis since 2000. From this Web 2.0 concept have discussed.The aim of this study is to determine importance of Web 2.0 applications in marketing.Content of the survey can signify like this.a)Why paradigm changes have lived in marketing?b)Why new marketing approaches develop in information age?c)What is database marketing?d)Why database marketing is used?e)Why internet trigger information age?f)How network economy develop?g)Why Web 2.0 concept being discussed?h)What is Web 2.0 concept?i)What are the effect of Web 2.0 to marketing?This study present difference by an application which practiced in one of our country?s important sector; Turkish Banking Sector.Web 2.0 applications start nibble at traditional banks? loan business.This cases prove the importance of the study.
dc.format.extent IX, 89 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Veri tabanlı pazarlama
dc.subject Ağ ekonomisi
dc.subject Web 2.0
dc.title WEB 2.0’ ın pazarlamaya etkileri ve Türk bankacılık sektöründe uygulama
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Köksal, Ahmet Nureddin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/