Din duygusu, insan fıtratında doğumundan itibaren var olan bir olgudur. Yaradılış gereği toplum içerisinde yaşayan insanoğlu, diğer insanlarla ilişkilerinde bazı temel kurallara uymak zorundadır. Bireyin ve toplumun, huzur ve düzenini sağlayan bu temel esaslar; din, ahlak ve hukuk kuralları ile beraber, toplumun örf ve adetlerinden kaynaklanır. İnsan ilk manevi değerleri, ilk ahlakî prensipleri ve ilk görgü kurallarını aile ocağında öğrenmeye başlar. Aileden alınan bu ilk bilgi, davranış ve alışkanlıklar, kişinin şahsiyetini ve hayat akışını belirler.Çoğunlukla soyut ifadeler içeren din ve ahlak bilgilerinin çocuğa öğretilmesi konusunda bazı zorluklar yaşanabilir. Çocuğun gelişim evrelerine göre anlama ve öğrenme seviyesi dikkate alınarak yapılacak bir din eğitimi faaliyeti olumlu sonuçlar verebilir. Bu noktada etkili bir yöntem olan ?hikâyelerle öğretim? anlayışı, sorunu çözmede büyük ölçüde yardımcı olacaktır.Bu çalışmada din ve eğitim ilişkisi incelenerek; ?çocuklara din ve ahlak eğitimi verilmeye ne zaman başlanmalı ve nasıl bir yöntem izlenmeli, din eğitiminde hikâye ve masaldan nasıl yararlanılmalı?? sorularına cevap aranmıştır. Tez üç bölümden oluşmuştur:Birinci bölümde; Çocukların dini ve ahlaki açıdan gelişimi, çocukta din dilinin gelişimini ve hikâye ve masalın eğitim değeri incelenmiştir.İkinci bölümde; Çocuk Edebiyatının tarihçesine yer verilmiştir. ?Dini Terbiyede Edebiyatın Etkisi? başlığı altında, çocuklara küçüklüğünden itibaren öğretilebilecek, dini unsurlar taşıyan hikâye, masal, şiir faktörlerinin önemini vurgulanmış; Çocuk Edebiyatından örnekler verilmiştir.Üçüncü bölümde ise seçilen hikâye örnekleri dini motifler bakımından incelenerek, din eğitimine katkısı araştırılmıştır.Anahtar kelimeler: Din Eğitimi, Çocuğun Dini ve Ahlaki Gelişimi, Çocuk Edebiyatı, Hikaye, Masal
The feeling of religion is a fact existing in human's genesis as from his birth. Mankind living in the society necessity of his genesis have to obey some basic rules within the relationship of other people. Those basic rules arranging the person' and society's peace and coordination together with the rules of religion, morals and the law are based on the custom and tradition of the society. The human begins to learn his first spiritual values,first ethical principles and breeding rules in his family. These first knowledge,behavior and habit define that person's character and running of life.There may be some difficulties while teaching to a child the knowledge of religion and morals usually including abstract expression.The religious education making by paying attention to the child's level of learning and acquistion and according to his evolution stage may get some noteworthy results.The most effective method,teaching with fairy tales will help solving the major problems.In this inquiry by examining the relationship between religion and the education we find out the answers of the questions like "when must begin to be taught religion and morals to young learners?,Which methods must be used and how must we get benefits from the fairy tales while teaching religion education?"The thesis consists of three parts:First part:On the aspect of religion and morals the child's evolution,the evolution of the religion language and the worth of fairy tales and stories were searched.Second part:Short history of children literature was given place.Under the title of " The influence of Literature in the Religious Pedagogy" the importance of fairy tales.stories poems including religious fact that will be taught as from childhood was laid stress.There were some examples of children literature.In third part, the selected stories from the authours were examined in the terms of religious motifs.Keywords: Religious Education, Religious and Morals Evolution of a Child, Children Literature, Story, Fairy Tales.