Örgütler, belirli bir zaman zarfında amaçlarını gerçeklestirmek maksadı ile kendikültürlerini olusturmaktadırlar. Ortaya çıkan bu kültüre `örgüt kültürü' denmektedir.Tanımı bu denli kolay yapılabilen bir kavram olmasına rağmen örgüt kültürü, sonderecede soyut ve dısarıdan görülemeyen, sadece hissedilebilen bir kurallar silsilesindenolusmaktadır ve tüm bu kurallar silsilesi örgüt çalısanlarını aynı mantık ve zihniyet altındatoplamaktadır.Örgüt kültürlerinin olusmasında en büyük role sahip olan kültürel değer yargıları ise,toplumdan topluma değisim göstermekle birlikte her toplumun kendine has kültüreldeğerlerinden ve özelliklerinden ayrı ayrı beslenmekte ve meydana gelmektedir.Örneğin, Türkiye'deki çalısanlar rekabete çok sıcak bakmazlarken, ?talyan çalısanlarrekabetin kaliteyi ve üretimi arttıracağına inandıkları için daha sıcak bakmaktadırlar.Aynı zamanda, Türkler inanç sistemlerinden ve Osmanlı geleneklerinden ötürü sonderecede kaderci bir toplum olmaları dolayısı ile is hayatında karsılastıkları en kötü olaylailgili olarak bile `kaderci' bir tutum sergilerlerken, ?talyanlar da kendi inanç sistemleridolayısı ile son derecede kaderci bir yaklasımı benimsemekte ve bu konu ile ilgili olarakhem Türk toplum yapısı ile hem de Türk örgüt çalısanları ile çok benzer bir tutumsergilemektedirler.Bu iki örnek de bize sunu çok açık bir sekilde göstermektedir ki; toplumlarıninançlarından, dillerinden ve yasam sekillerinden olusan kültürel değerler, örgüt çalısanlarıüzerinde zaman zarfında ortak bir kurallar bütünü olusturmaktadır.Bu noktada çalısmamızın temasını da, toplumdan topluma değisim gösteren kültüreldeğerlerin, örgüt kültürleri üzerindeki etkisi olusturmaktadır.
In order to actualize their aim in a period of time, Organizations create their own cultures.This created culture is called ?organization culture?.Eventhough the meaning of organization culture seems to be easily defined, it is comprisedof discrete, intangible, untouchable, but only perceived norms. These norms bring theorganization members under one mindset and dialectic.Standard of judgment has the biggest role during the development of organization culturesand changes from society to society so that can get from distinct cultures of differentsocieties.For instance, while the employees in Turkey does not value competition very much,employees in Italy think that competition improves the quality and manufacturing andhence value competition more than Turkish employees.Also, depending on their belief system and their Ottoman customs, Turkish people are veryfatalist and can even approach the worst situaiton at work with a fatalist mindset. Italiansare very much like Turkish people, depending on their belief system, they are also veryfatalist people and resemble to Turkish people in this context.After analyzing these two examples, it is certain that cultural values are formed by societiesbelieves, languages and lifestyles and with time it creates common norms that affectsorganization members.At this point the theme of the paper is cultural values that change from society society andtheir affect on organization cultures.