Öğretmen görüşlerine göre, resmi ve özel ilköğretim okullarında yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada, İstanbul İli Avrupa yakasındaki resmi ilköğretim okullarında çalışan 384, özel ilköğretim okullarında çalışan 356 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırmada veriler, ilgili literatür taraması yapıldıktan ve uzman görüşü alındıktan sonra oluşturulan; ?İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynakları? anketi kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonunda, boyutların ortalama puanlarına göre resmi okul işgörenleri ile özel okul işgörenlerinin görüşleri arasındaki anlamlı farklardan hareketle, uzmanlık gücü, karizmatik güç, ödüllendirme gücü, yasal güç ve zorlayıcı güç boyutlarında değerlendirilen, yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynakları düzeylerinin özel okullarda resmi okullara oranla daha iyi olduğu belirlenmiştir.Cinsiyet değişkenin işgörenlerin örgütsel güç kaynakları algısında bir etkisi olmadığı saptanmıştır. Eğitim durumu değişkenine göre örgütsel gücün uzmanlık gücü, yasal güç ve zorlayıcı güç boyutlarında anlamlı fark görülmezken karizmatik güç ve ödüllendirme gücü boyutlarında anlamlı farkın olduğu saptanmıştır. 21 yıl ve üstü kıdeme sahip olan çalışanların diğer çalışanlara oranla örgütsel güç kaynaklarının tüm boyutlarında olumlu görüş sergiledikleri görülmüştür. Okullarının yönetim tarzının demokratik olduğunu düşünen işgörenlerin, yönetim tarzının otoriter ve serbestçi olduğunu düşünen işgörenlere göre, örgütsel güç kaynaklarının tüm boyutlarını daha olumlu algıladıkları saptanmıştır.
In this research conducted with the aim of determining to the sources of organizationalpower which public and private primary schools managers use, according to teachers, 384 teachers employed in the public primary education schools and 356 teachers in the private primary education schools in the Europe part of Istanbul were asked to express their opinions on sources of organisational power. Data of research have been gathered through the use of schale ?Private Primary Schools Managers? Sources Of Organizational Power?.At the end of the research, it has been concluded that the performances of private primary education schools have been better than those of public primary education schools from the aspect of Organisational Power evaluated in the dimensions of legitimate power, coercive power, reward power, referent power, expert power on the basis of managers? sources of organizational power differences between the opinions of public primary education schools and private primary education according to the mean points of dimensions.It has been conducted that variable of sex has no effect on workers perceptions of organizational power. It has been conducted that there isn?t any significant difference between legitimate power referent power and expert power after all there isn?t any significant difference between coercive power, reward power according to the variable of education state. It has been found out that comparing with the other workers; teachers with 21 year and more experience of teaching have expressed more positive opinion in all dimensions of organizational power. It has been conducted that the workers thinking that their school?s management style is democratic has more positive opinion of organizational power in all dimensions in comparison with the ones with view their school?s management style is autocratic.