dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:28Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:28Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Göçen, Alparslan. (2007). Meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin işletmelerde gördüğü temel beceri eğitiminin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92655 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalısmayla öğrencilerin isletme beceri eğitimine yönelik görüsleri arastırılmıstır.Arastırmanın amacı, isletme beceri eğitiminin etkililiğine yönelik öğrenci görüslerininsaptanmasıdır.Arastırmanın evrenini, Sakarya ?lî sınırları içerisinde yer alan meslek liselerinin değisikbölümlerinde 2005- 2006 öğretim yılında isletmelerde beceri eğitimi görmüs on birinci sınıföğrencileri olusturmaktadır. Arastırma kapsamına giren 6 meslek lisesinden 250 öğrenciyeanket uygulanmıstır. Arastırmada elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarakçözümlenmistir.Arastırma sonucuna göre; ?sletme yetkilileri meslek lisesi öğrencilerinin kisisel becerilerinekatkı sağlamaktadır. ?sletme yetkilisi çoğunlukla yasal düzenlemelere uymaktadır. ?sletmeyetkilileri öğrencilere isyerlerindeki diğer personelden farklı davranmaktadır. Öğrencilerinçalısacağı isletme büyük oranda okul tarafından belirlenmektedir. Öğrenciler Sakaryabölgesinde isletme bulmak için fazla zorlanmamaktadırlar. Meslek lisesi öğrencilerine göreisletme beceri eğitiminin öğrencinin kisisel gelisimine büyük bir etkisi olmaktadır. ?sletmebeceri eğitiminin süresi arttırılmalıdır. Öğrencinin isyerinde kazandığı beceri okuldakine oranladaha fazladır. ?sletme öğrencinin gelecekle ilgili is bulma kaygısına büyük oranda cevapverebilmektedir. Öğrenci okulda göremediği makine ve aletleri isletmede görmektedir. Öğrencimesleğiyle ilgili kendisi için gerekli tüm aletleri isletmede görmektedir. ?sletmedeki değisikalet ve makinelerin kullanımında isyeri sahibi yardımcı olmaktadır. ?syerindeki personel büyükoranda isletmedeki öğrenciye yardımcı olmaktadır. Öğrencilerin isyerinde meslekleriyle ilgilideneyimleri artmıstır. Öğrencilerin büyük bir kısmı kendi alanlarına yönelik bir isletmede ikenküçük bir kısmı alanlarıyla ilgisi olmayan isletmelerde beceri eğitimi görmektedir. ?sletmeyegiden öğrenciler ulasım sorunu çekmemektedir. ?sletmelerin büyük bir kısmında teorik bilgiverilmemektedir. ?sletmede eğitimi büyük oranda usta öğreticiler tarafından verilmektedir.Öğrenciler en çok isletme personeli ile uyumsuzluk sebebiyle dönem arasında isletmedeğistirmektedir. ?sletmeler büyük oranda öğrencilerin gelecek kaygısına cevapverebilmektedirler.Anahtar Kelimeler: ?sletme Beceri Eğitimi, Mesleki gelisim, |
|
dc.description.abstract |
This study evaluation of students? opinions towards skill training effects are researched. Theaim of this research is to determine students? opinions towards skill training effects.The scope of this research is on ten freshmen students who experienced skill training in businessadministration in 2005-2006 education period in vocational schools from different departmentsthat are located in Sakarya city boundary. A poll has been applied to 250 students from 6vocational schools that are included to this research. The data taken from the research has beenanalyzed by using SPSS program.According to the results of research ; business administration competents assist in vocationalschool students? individual skills. Business administration competent usually obeys the legalorders. The competents behave differently to students from the other personnel. The businessadministration where the students are going to work are mostly selected by their school. Studentsdon?t find any difficulties to find business administrations in Sakarya region. Compared tovocational school students administration skill training has a great effect on students? personalprogress.The duration of administration should be increased. The skills that students gain from theadministrations is much more than their schools. Administrations give response to the students?worries about finding jobs in the future. Students have the chance to see the tools that they can?tsee in their schools. The owner of the administration help students to use different tools andmachines. Students? experiences about their profession increased. While most of the studentstake part in administrations about their field, few students take part in administrations that arenot related with their field. Students who take part in administrations have problems intransportation. Theoretical knowledge is not given in most parts of administrations. Training inadministrations are mostly given by skilled workmen. Students mostly change administrationsbetween periods because of having lack of harmony with the administration personnel.Administrations give response to students? worries about their future.Keywords: Cooperative Education ,technical education |
|
dc.format.extent |
XIV, 100 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
İşletme beceri eğitimi |
|
dc.subject |
Mesleki gelişim |
|
dc.title |
Meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin işletmelerde gördüğü temel beceri eğitiminin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Göçen, Alparslan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|