Bu çalışmada, yeni bir öğretim ve değerlendirme tekniği olarak bireysel öğrenci panolarıyla düzenlenen öğrenme-öğretme sürecinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma 2006?2007 öğretim yılının güz yarıyılında, Sakarya ili Akyazı ilçesinde bulunan dört resmi ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Bu dört sınıftan iki sınıf deney grubunu, diğer iki sınıf da kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubunda 42, kontrol grubunda ise 61 öğrenci olmak üzere toplam 103 öğrenci çalışmada yer almıştır. Çalışma on hafta sürmüştür. Gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik öntest puanlarına göre belirlenmiş olup dersler deney grubunda bireysel öğrenci panosu tekniği yaklaşımına göre, kontrol grubunda ise bireysel öğrenci panosu tekniğinin kullanılmadığı ders planları doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına ?Fen ve Teknoloji başarı testi?, öntest ve sontest olarak kullanılmıştır.Sonuç olarak Fen ve Teknoloji başarı testi sontest puanları açısından, yeni bir öğretim ve değerlendirme tekniği olarak bireysel öğrenci panosunun uygulandığı deney grubunun başarı sontest puanlarının aritmetik ortalamasının bireysel öğrenci panosu tekniğinin kullanılmadığı kontrol grubunun sontest başarı puanlarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu anlamlı farklılık ile bireysel öğrenci panosu tekniği yaklaşımının öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin başarıları üzerinde pano tekniğinin kullanılmadığı sınıflara nazaran daha etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yeni bir değerlendirme tekniği olarak bireysel öğrenci panosu tekniğinin geçerlilik ve güvenilirliğinin yüksek olduğu bulunmuştur. Elde edilen nitel verilerin analizi sonucunda bu teknik sayesinde öğrencilerin derse katılımların arttığı, işbirliği içerisinde daha çok çalışmalarını sağladığı, dinleme ve konuşma etkinliklerine aktif olarak katıldıkları belirlenmiştir.
In this thesis, any possible effects of learning-teaching process by means of individual flannel board (IFB), as a new instruction and assessment technique, on academic achievement of fifth grade students in science and technology class were investigated.The investigation was implemented in four state grade schools in Akyazı county of Sakarya province in fall semester of 2006-2007 academic year.The two of four classes were formed as experimental while the rest was selected as control groups. 42 of 103 students were taken part in experimental group. The control group was made of 61 students. The study lasted ten weeks. Groups have been determined according to readiness level and pre-assessment scores of the students in science and technology class. Lessons for experimental group were prepared in relation to the flannel board approach; on the other hand, in control group, lessons are carried out with lesson plans in which flannel board approach is not used. Both in experimental and control groups, ?Science and Technology Success Test? is used as pre- assessment and final test.Consequently, arithmetic mean grades of final test results of the experimental group which IFB has been applied as a new instruction and assessment tool have been found successful over the final grades of the control group which was not introduced flannel board approach. This indicates that IFB approach has a meaningful and positive effect for the science and technology students in comparison to the classes in which flannel board techniques were not used. Besides, the validity and reliability of the flannel board technique as a new evaluation technique has been found excessive. As a result of qualitative data analysis, it is determined that students? participation to the lesson has been increased, they have studied more with cooperation, they have participated actively to the listening and speaking activities by means of this technique.