Sakarya ili İlköğretim okullarında görev yapan İlköğretim okul yöneticileri ile İlköğretim müfettişlerinin mentorluk rollerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada, Sakarya ili, Sapanca ve Söğütlü ilçelerinde görev yapan 15 okul yöneticisi ile 15 İlköğretim müfettişinin görüşü alınmıştır. Araştırmacı tarafından uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. İçerik analizi yapılarak 14 okul yöneticisi ile 14 müfettişin görüşleri değerlendirilmiştir.Araştırma ile ilgili literatür taranarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorular kullanılarak İlköğretim okul yöneticilerinin ve İlköğretim müfettişlerinin mentorluk rollerine ilişkin görüşleri alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yapılmıştır.İlköğretim okul yöneticileri ile İlköğretim müfettişlerinin mentorluğu yöneticiliğin bir rolü olarak gördükleri, rehberlik faaliyetlerini içeren rolleri oynarken mentorluk yaptıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmenlere ekonomik ve psikolojik sorunlarında, mesleki konularda, öğrenci ile ilişkilerinde destek oldukları, öğretmenlerin de bu alanların dışında, özlük hakları ile ilgili konularda, araç-gereç sağlamada, sosyal faaliyet düzenlemede son çare olarak başvurdukları belirlenmiştir.Mentorluk sürecinin öğretmen, yönetici ve okulun gelişimi için katkılarını belirlenmiştir. Bu süreçte paylaşım içinde olmanın öğretmenlerin mesleki yönden gelişimlerini sağladıkları, güvenlerini arttırdığı; yöneticilerin kendilerini yeniledikleri, karşısındaki kişilerin gelişimine katkısının manevi doyumunu yaşadıkları; olumlu bir okul ikliminin oluşturulduğu görülmüştür. Yöneticiler bu süreçte karşılaştıkları sorunları içeren görüşlerine de değinmişlerdir.
In this research carried out in order to state the opinions of primary education managers and supervisors in Sakarya province related to the roles of mentoring. It has been consulted 15 school managers and 15 supervisors in Sakarya province, Sapanca and Söğütlü districts. The data have been obtained by using the questionnaire that has been prepared by the researcher depending on the expert opinions. The opinions of 14 school managers and 14 supervisors have been evaluated by carrying out the content analysis.Conseptual frame has been formed by scanning the literature related to the research. By using the questions in the semi-structured questionnaire the opinions of primary education managers and supervisors related to the roles of mentoring have been obtained. Content analysis has been carried out while evaluating the data.Primary education managers and supervisors accept the concept of mentoring as a management role and they think that they are carrying out mentoring while fulfilling the roles of counseling activities. Depending on the opinions of the managers it has been determined that they support the teachers in their financial and psychological problems, occupational problems, relations with students also the teachers consult them apart from these matters such as providing materials, arranging social activities?The contributions of the mentoring process for the teacher, the manager and for the progressing of the school have been stated. In this process sharing is also important while forming a positive school climate. Managers have also mentioned the problems.