Bu tez, potansiyel girisimciler olan ve farklı ülkelerde egitim alan üniversiteögrencilerinin girisimcilik ve is degerlerine iliskin düsünce ve algılarını ölçmeyiamaçlamaktadır. Buradan da degisik Türk Topluluklarının ?girisimcilik? konusundageldigi nokta, genç nesil ögrencilerin girisimciligi algılamasıyla iliskilendirerekaçıklanmaya çalısılacaktır. Bunun yanında, farklı ülkelerde ise atfedilen önem ve isdegerleri ortaya konulmaktadır.Tezin giris bölümünde tezin amacı, önemi, kapsamı, metodolojisi ve karsılasılansorunlara yer verilmistir. Tez üç ana bölümden olusmaktadır. Birinci bölümünde,literatür taramasıyla yapılmıs; girisimcilikle ilgili kavramlar, girisimciligin tarihselgelisimi, girisimciligi etkileyen faktörler, girisimcilikte basarı nedenleri ve girisimciligeetki eden sosyo-kültürel özellikler incelenmistir.kinci bölümde, degerler ve degerlerin tanımları ele alınarak, degerlerin özellikleri,degerlerin islevleri, sınıflandırılması, degerleri inanç ve ideolojilerle karsılastırılması, isdegerleri ve isin islevsel ve kültürel degerleri incelenmistir.Üçüncü bölümde ise, Sakarya Üniversitesinin ktisat ve dari Bilimler Fakültesinindegisik bölümlerinde okuyan ögrencileri ile, Kırgızistan, Özbekistan ve Azerbaycan'daktisadi ve dari Bilimler okuyan ögrencilerin girisimcilik ve is degerlerine iliskinalgılamalarını ölçen arastırmanın sonuçlarına yer verilmistir. Buna göre, her ne kadaraynı kökenden gelseler de bu ülkeler arasında ögrencilerin girisimcilik özellikleri ve isdegerlerine iliskin farklılıklara rastlanmaktadır. Bunu baslıca sebebi, ülkelerinyasadıkları modernlesme süreçlerindeki farklılık ile farklı siyası ve ekonomiktecrübelerdir.Anahtar Kelimeler: Girisimcilik, s Degerleri, Türk Cumhuriyetleri, Ögrenciler
This thesis aims to measure thoughts and perceptions of university students fromdifferent countries about entrepreneurship and work values as they are the potentialentrepreneurs. From here, the point that different Turkish communities reached in termsof entrepreneurship will be explained by relating it to the young generation students?perception of entrepreneurship. Additionally, the importance attributed to the work andwork values in different countries is displayed.In the introductory chapter of this thesis, the aim, importance, scope and the method andthe limits of the thesis take place. This thesis consists of three main chapters. In the firstchapter, after making a literature review terms related to entrepreneurship, historicaldevelopment of entrepreneurship, factors affecting entrepreneurship, reasons for successin entrepreneurship and social and cultural characteristics that affects entrepreneurshipare examined.In the second chapter, values and definition of values, characteristics of values,functions and classification of values, comparison of values to beliefs and ideologies,work values are investigated.In the third chapter, the results of the research that measures the perception about theentrepreneurship and work values of the students from different departments of SakaryaUniversity, Faculty of Economic and Administrative Sciences and from differentfaculties in Azerbaijan, Kyrgyzstan, and Uzbekistan are displayed. According to this,although they are of the same origin, there are differences in terms of entrepreneurialcharacteristics and work values of the students from different countries. The majorreason for this is the difference between the processes of modernization of this countriesas well as differences in their political and economic experiences.Keywords: Entrepreneurship, Work Values, Turkish Republic, Students