Çağdas sanatın anlatım dillerinden olan video sanatı ve enstalasyon, ortaya çıktıkları ilkzamanlardan bu yana; sanatsal mecranın sınırlarını kesfetmek, hatta sınırlarıolabildiğince ortadan kaldırarak soyut bağlamda düsüncenin önünü açmak için oldukçaetkili bir yol olmustur.?zleyicinin ya da alımlayıcının bugüne dek alısılageldik diğer sanatsal anlatımdillerinin, onlarda olusturduğu beklentilere saldırıda bulunarak, izleyiciyi sanatsaletkinliğin bir parçası kılarak düsündüren bu iki sanat kolu, yer yer birlesmis, ortayavideo enstalasyonlar çıkmıstır.Bireyin, sanat eyleminin bir parçası haline dönüstürülmesi, sanat eserinin nihai biranlamı olmamasını da beraberinde getirir. Bu devingen anlamlar, içine dahil olan herseyi belirlemeye devam etmektedir. Algı, her an, her ısıkta, her yeni izleyici ile birliktedeğismekte, sanat eylemi asla bir son bulmamaktadır. Diğer bir deyisle, sanat eylemi;anın içerisinde baska anlar yaratır.Video ve enstalasyonun sanatsal anlatım yolu olarak düsündürdüklerinin, sanatıngelisimine katkılarının ve sanat dünyasında açtığı çığırın incelendiği bu çalısma,temellerini bireyin var olusu ve bu var olus serüveninde sorguladığı kavramlarbütününden almaktadır.Tez çalısmasının uygulama kısmında ise video enstalasyon türünde bir projehazırlanmıstır. Projenin ismi ?KÜNYE? olarak belirlenmistir. Bu projenin sorguladığıve tartısmaya açtığı kavramlar; birey olus, `ben' kavramı, benlik sorunsalı,belirlenmislikler, kendilik, özgünlük gibi kavramlardır. Bu kavramların sorgulanmasıneticesinde ortaya çıkan yeni soru ?Sanat eseri özgün olabilir mi? sorusudur. Bu soruyave diğer sorulara yanıtlar aranmaya gayret edilmistir.Anahtar kelimeler: Video Sanatı, Enstalasyon Sanatı, Çağdas Sanat, Bireycilik,Varolusçuluk
Video art and installation which are the narrative ways of modern arts; are botheffectual at open mindly and abstract thinking and they also devise the the borderlineof artistic fields and then dissolve the poignant edges since they have beendiscovered.This two kind of modern art section; offences to the accustomed expactations ofvisitors or wiewers of the artistic activity and let them think by using the way ofmaking the visitors a part of that artistic event when they are performed seperately.By the way, they can do it together sometimes by getting a name like ?videoinstallation?.Making the visitor a part of the artwork, points that there is not any ending meaningor any last construction of the artistic work. These many meanings of artworkdetermines everything that they include. The perception changes at any time, in anylight, by any new wiewer thus it becomes a never ending happening. Bywords the artevent creates instant little times in time.This study tries to understand the thinking of these art languages, video andinstallation, and explore their new epoch and development in arts history. Study isbased upon the existence of human being and also his survive of understanding,conseptions of discovering the way of living.In the execution part of this study a video installation is prepared. This project?sdiscussions of conceptions are, individualism, identity, ego, egoes, determinism andoriginality. Overall, thinking those questions generates a new question ? Can anyartwork be original at this situation?? ?n this project, its used to try disolving thismatter and the other queries.Keywords: Video Art, Installation Art, Contemporary Art, Individualism, Existentialism