Bu araştırmada, Türk Silahlı Kuvvetlerin ana unsurlarından olan Kara KuvvetleriKomutanlığı'nın uzaktan eğitimle ilgili çalışmalarına katkı sağlayacağı düşüncesi ile,KKK.'lığında uygulanan uzaktan eğitim uygulamaları araştırılmıştır.Araştırmanın giriş bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltıları,sınırlılıkları ve tanımlar yer almaktadır. Birinci bölümde, K.K.K.lığı kuvvet yapısıkısaca açıklanmış, eğitim sisteminin genel yapısı ve ana felsefesi açıklanmış ve eğitimsistemi içerisinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları hakkında genel bilgiler verilmiştir.kinci bölümde; Uzaktan Eğitim Uygulamaları anlatılmış, öncelikle eğitim altyapısı veteknolojisi açıklanmış, uzaktan eğitimde kullanılan ortamlar belirtilmiştir. Sonrasındaidari ve lojistik hizmetler finansmanı açıklanmış, geliştirme süreçleri irdelenmiştir.Üçüncü bölümde; araştırmanın modeli ve veri toplama tekniğine yer verilmiştir.Betimsel tarama araştırma yöntemiyle yapılan araştırma için gerekli olan veriler;K.K.K.'lığında uygulanmakta olan uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili basılımateryallerden, internet ve yazılı basından, yetkililerle yapılan yazışmalardan, eğitiminverildiği EDOK Uzaktan Eğitim Merkezi'nde yapılan gözlem ve görüşmelerden eldeedilmiştir.Dördüncü bölümde; elde edilen bulgu ve yorumlara yer verilmiştir.Son bölümde, sonuçlar belirtilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.Yapılan araştırmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir:Uzaktan eğitim konusunda, TSK. diğer kuvvet komutanlıklarının ortak olarakâ ¢hareket ettikleri ortak bir projenin henüz oluşturulmadığı belirlenmiştir.Uzaktan eğitim uygulamaları TSK.'lerinde kurumsallaşmamıştır.â ¢Mesajın aktarıldığı altyapısının ulaştığı uç kullanıcı bakımından, tugayâ ¢düzeyinden daha ast birlikler seviyesine indirilmelidir.Dünyada gelişmiş ordularda uzaktan eğitim daha çok internet üzerindenâ ¢verilmektedir. K.K.K.'lığında, henüz internet üzerinden uzaktan eğitimverilmesi çalışması yoktur.Eğitim içerikleri ve sayfa tasarımları sivil ve uzman firma ve üniversitelerdenâ ¢yararlanılarak zenginleştirilmelidir.Uzaktan eğitim uygulamalarına daha yüksek bütçe ayrılmalıdır.â ¢Uzaktan eğitimde uzman personel istihdam edilmelidir.
In this study the distance education system of Turkish Army (TA) which is the mainbody of Turkish Armed Forces (TAF) is investigated with the aim of providingimprovement ideas.The study consists of several parts, the introduction covers purpose of statement, theimportance of the study, assumptions, restrictions and descriptions. In the first sectionthe general view of the structure of TA, the structure of education system, theapproach to education and Distance Education Applications are given.The second section covers DE Applications, especially infrastructure, technology used.This section also covers administrative and logistic supports finances provided ,theprocess of how the system has been improved.In the third section, the research model and data collection techniques are explained. Inaddition to detailed literature survey, study includes data obtained from the DistanceEducation Centre of TA.The fourth section includes the findings, their analysis and interpretation.Results and recommendations are also given in finaly section.The findings of this study can be summarized as:â ¢ DE application is not well coordinated among the Forces of Turkish Armed Forces,â ¢ DE applications are not institutionalized in TAF.â ¢ In current application, DE extends down only to Brigades which limits its use, thus itneeds to be extended to smaller units.â ¢ In developed world, the Armed Forces applies DE through Internet, however in TAFthere is no such application as yet.â ¢ The content development and improvement and web page design of DE should bedone by a team of experts from armed forces, civilians and universities.â ¢ The budget allocation for DE has to be increasedâ ¢ Experts in DE should be employed