Günümüz dünyasında bilim ve teknolojideki hızlı gelisme, toplum yapısını degistirmekte ve budegisimle birlikte insan iliskilerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Toplumsal davranıs vebireylerarası iliskilerin düzeyini belirleyen en önemli kurum egitim kurumlarıdır.lkögretim Okullarının amaçlarına ulasması okulun temel ögeleri olan ögretmen veyöneticilerin fiziksel ihtiyaçlarının karsılanmasından çok, ögretmen ve yöneticiler arasındakiiliskilerin etkin ve saglıklı olmasına baglıdır. lkögretim Okullarındaki iliskilerin saglam birtemele oturabilmesi çogunlukla ögretmenler ve yöneticiler arasındaki iliskilerin, ögretmenlerve yöneticiler tarafından dogru olarak bilinmesi ve kavranmasına baglıdır.Arastırmanın amacı Bingöl li ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin veyöneticilerin; ?Ögretmen-Yönetici liskilerinde Sorun Yaratan Konulara? iliskin görüslerinitespit etmektir.Amacı gerçeklestirmek için tarama modelinde yapılan bu arastırmada, öncelikle arastırmacıtarafından literatür taraması yapılmıs, uzman görüsleri de alınarak amaca uygun ölçme aracıgelistirilmistir. Evren çalısma grubu olarak alındıgından örneklem alınmamıstır. Hazırlananbesli likert tipi anket tüm evrene uygulanmaya çalısılmıs. Ancak evrendeki toplam 677ögretmen ve yöneticiden 489 ögretmen ve 71 yönetici olmak üzere toplam 560 kisiyeulasılabilmistir. Anket yoluyla elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analizedilmistir. Verilerin çözümlenmesinde; alt boyutlara iliskin frekans, yüzde, ortalama, standartsapma ve bagımsız iki grup t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıstır. Varyans analizindeistatistigin anlamlı bulunması durumunda farklılıgın hangi gruptan kaynaklandıgını belirlemekamacıyla çoklu karsılastırma Tukey Testi uygulanmıstır. Arastırma verilerininçözümlenmesinde anlamlılık düzeyi P<0.05 olarak kabul edilmis, P<0.01 düzeyinde farklılıkbelirlenmesi halinde de dikkate alınmıstır.Arastırma sonucunda; lkögretim okullarındaki ögretmen ve yöneticilere göre ögretmenler veyöneticiler arasında bazen ve nadiren sorun yasandıgı ortaya çıkmıstır. Bununla birlikteÖgretmen-yönetici iliskilerinde sorun yaratan konular, görev degiskenine göre anlamlı farklılıkgösterirken; cinsiyet, ögrenim durumu ve kıdem degiskenlerine göre anlamlı farklılıkgöstermemektedir.Anahtar Kelimeler: lkögretim Okulu, Ögretmen, Okul Yöneticisi, nsan liskileri
Rapid development in science and technology in today?s world has changed the structure ofsociety and beside this change, the importance of human relations has been increasing day byday. The most important institution that determines the level of social behaviour and relationsbetween individuals is education institutions.Accomplishing the goals of Elemantary School depends on the effective and healthy relationsbetween managers rather than responding the physical needs of teachers and managers who arethe basic elements of a school.Enforcing the relations at schools mostly depends on recognition and comprehension of therelation between teachers and managers.The purpose of the research is to ascertain the views of teachers and managers working inBingöl Elementary schools about ?subjects causing problems in teacher manager relations?.In order to accomplish the purpose of this research performed in scanning model, primarilyliterature scanning has been performed, considering the views of experts measuring devicewhich is suitable for this research has been developed. Because it is taken as üniverse workinggroup, a pattern was not taken. A questionnaire composed of five likert type has been tried toapply to the whole üniverse. However it has reached 560 people in total who are 489 teachersand 71 managers from 667 teachers and managers totally in üniverse. Data obtained throughthe questionnaire is analyzed using SPSS statictics programme related to sub dimensions,percent, average, standard deviation and independent two groups t-test and variance analyzehave been used. Multi-comparison Tukey test has been applied in order to determine fromwhich group the difference stems in case statistics is found meaningful in variance analyze.Meaningfulness level is accepted as P<0,05 in the analyze of research data, it is taken intoconsideration in case of the determination of difference in P<0,01 level.In the result of the research, problems have sometimes and rarely occured between teachers andmanagers according to the teachers and managers in Elementary Schools. Besides, while thesubjets causing problems in relations of teacher and manager differ meaningfully according tothe duty variable, it doesn?t differ meaningfully according to sex, education status and rankvariables.Keywords: Elementary School, Teacher, School Manager, Human Relations.