dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ertuğrul Gelen |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:07Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:07Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Özkaptan, Müzeyyen Banu. (2006). Çocuklarda farklı ısınma germe protokollerinin sürat performansına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92620 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Herhangi bir sportif eylem için antrenmanlara ya da yarısmalara baslamadan hemen önce bir takımhazırlıklar yapılır. Bu hazırlıklar, ısınma adı altında yapılan faaliyetlerdir. Gerçekten de sportifaktivitelerin öncesinde ısınmanın önemi ve gerekliligi herkes tarafından bilinmekte ve kabuledilmektedir. Her türlü sportif aktivitede ısınma ve buna baglı olarak da statik ve dinamik germehareketleri de yaygın olarak kullanılmakta ve gerek antrenmanlarda, gerekse müsabakalarda buçalısmalar yapıldıktan sonra esas çalısmaya geçilmektedir.Burada, ısınmanın ardından yapılan bu germe hareketlerinin uygulanma seklinin çocuklarda süratperformansına olan etkileri arastırılmıstır. Isınma ve germe protokollerinin, ne kadar süre ile vetekrarlarla kullanılması gerektiginin bilincine varılarak, nasıl bir ısınma ve ardından yapılan germehareketlerinin ne sekilde yapıldıgında performansa olumlu etkiler yaptıgının cevabı arastırılmıstır.Çalısmada ısınma ve esneklik hakkında literatür bilgileri verildikten sonra, çocukların beden agırlıgı veboy uzunlugu ölçülmüs, daha sonra kosu parkurunda hazır olan çocuklar, çıkıs isareti verilmesiylebirlikte maksimal hız ile 20 m kosmuslardır. Test her bir çocuga iki kez uygulatılmıs ve kaydedilmistir.Ardından çocukların esnekliklerinin ölçümü esneklik sehpasında Otur ve Uzan (Sit and Reach) testi ileyapılmıstır. Sonuçların degerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıstır. Tüm degiskenlerin aritmetikortalamaları, standart sapma degerleri, minimum ve maksimum degerleri hesaplandı. Bu arastırmadagenel ısınma protokolü kontrol grubu olarak, diger ısınma germe protokolleri de deney grubu olarakdizayn edilmistir. Isınma germe protokolleri arasındaki farklılıgı bulmak için tekrarlı ölçümlerdeANOVA testi, farklılıgın hangi ısınma germe protokolünden kaynaklandıgını bulmak için ise Benforronitesti uygulanmıstır. ANOVA istatistigine göre uygulanan germe ısınma protokollerinin 20 m süratperformansı üzerinde anlamlı farklılıgı oldugu bulunmustur (F = 84204.4; p<0.001). Bonferroni testinegöre 20 m sürat performanslarında sadece genel ısınma uygulaması ile genel ısınmanın devamında 10 snsüre ile statik germe uygulamaları arasında istatistikî fark bulunamazken, genel ısınma uygulaması ilediger ısınma germe uygulamaları arasında istatistikî fark bulunmustur (p<0.001). |
|
dc.description.abstract |
It is obvious that certain preparation activities executed before starting trainings and competitions fora sportive action. These preparations are carried out under warming up activities. The importance andthe necessity of warming up before starting sportive actities is fully well known and accepted inreality by everybody. Warming up and relevantly static and dynamic streching activities arecommonly used and both in trainings and competitions, main acitivities are started after completion ofthese activities.In this thesis, the effects of the application method of these streching activities after warming tochildren?s speed performance. It is researched if these two activities have positive effects to theperformances: The purpose of our study is to be concious of the duration and the repetetion periodsof warming up and streching protocols and how should the warming up and then the strechingmethods applied for a better perfomanceDuring the process of study, as a first step litaraturel information has been given to the children andthen their weight and length have been measured. Afterwards, children in the running track made runwith a maximum speed of 20 ..m after giving them a starting signal. The running test applied twice toeach child and recorded. Then the elasticity of each child has been measured by the means of Sit &Reach Test on the Elasticity table. Results have been analysed and evaluated via SPSS Program.Mathmatical averages, standart deviations, minimum and maximum values of all the variable factorshave been calculated. In this study general warmimng up protocol is designed as control group, andthe others streching protocols taken as test group. ANOVA test is applied with repetetivemeasurements to find the difference between the warming and streching protocols. And thenBENFORRON test has been applied to find the warming protocol which creates the difference.According to the statistics of ANNOVA, it has been approved that the applied warming and strechingprotocols has a significant difference on 20.. m speed performance (F = 84204.4; p<0.001). Accordingto the Bonferroni test results, it has not been found any statistical difference between general warmingand then the 10 seconds period of static streching on 20 m speed performance but a certain statisticaldifference (p<0.001) between the general warming application and the other streching methods. |
|
dc.format.extent |
VII, 65 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Isınma |
|
dc.subject |
Statik |
|
dc.subject |
Dinamik |
|
dc.subject |
Esneklik |
|
dc.title |
Çocuklarda farklı ısınma germe protokollerinin sürat performansına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özkaptan, Müzeyyen Banu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|