dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Latif |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:55:06Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:55:06Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Akpınar, Ümit. (2006). Kocaeli ili ilköğretim okulu öğretmenlerinin stres kaynakları ve stres yönetimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92618 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Stres günümüz dünyasında yoğun bir şekilde yaşanan bir olgu haline gelmiştir. Değişimin çok hızlı yaşandığı bir dönemde stresin ne olduğunu ve nasıl etkileri olduğunu incelemenin önemi gittikçe artmaktadır. Stresin yoğun yaşandığı eğitim camiasına bir göz atıldığında stres yine karşımıza bir olgu olarak çıkmaktadır. Öğretmenlerin eğitim ve öğretim faaliyetlerini istenilen düzeyde icra edebilmelerinin bir şartı da stresin zararlı taraflarının iyi tespit edilip, olumlu bir yöne kanalize edilmesiyle sağlanır. Stressiz bir yaşamın mümkün olmadığı gerçeğinden yola çıkmak bizi doğru uygulamalara daha çabuk götürecektir. Stresin yok edilmesinden ziyade, stres kaynaklarının tespit edilerek ve buna dair akılcı bir stres yönetimi uygulayarak, stresin olumlu sonuçlar alınacak bir kulvara taşınması hedef alınmalıdır.Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin stres kaynaklarının neler olduğunun, sınıflandırma anlamında hangi başlıklar altında değerlendirilebileceği ve stresin yönetiminin nasıl olması gerektiğinin ortaya koyulması ve ayrıca stresin olumlu bir yöne kaydırılması için tespit edilen eksikliklere yönelik çözüm ve öneriler sunmaktır.Bu çalışmada metodoloji olarak anket uygulaması yapılmıştır. Saha çalışması İlköğretim okullarında görev yapan 96 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Öğretmenler üzerinde yapılan ankette stres kaynakları iletişim, karar verme, kurum yapısı/amacı/yönetim şekli, iş yükü yönetimi, iş güvencesi, çalışma ortamı ve durum muhakemesi kategorilerinde hazırlanmış, hazırlanan anketteki ifadelere Likert ölçeğine göre verilen değişkenlere göre öğretmenlerden değerlendirmeleri istenmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin kişisel ve kurumsal anlamda stres kaynaklarının kurum bazında incelenerek sınıflandırılmasına ve bu tespitlere uygun, akılcı bir stres yönetimi yönteminin hazırlanmasına ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Stress has turned out to be a fact that is experienced in an intense way of today?s world. It is getting more important to find out the meaning of stress and its effects in a time where change is enormously fast. Stress comes out as an important fact when we take a close look at education community. One necessary condition of carrying out educational activities on a desired level is obtained by determining the harmful aspects of stress and canalizing them into a positive manner. Starting out from the fact that living without stress is impossible would take us to the right applications faster. Determining stress sources and directing stress into a course where positive outcomes might be obtained by applying a rationalist method should be aimed instead of trying to eliminate stress.Aim of this study is, to offer proposals and solutions by determining stress sources, and under which titles they can be evaluated in the meaning of classification, exposing how the stress management should be implemented and also finding out deficiencies in order to direct stress into a positive way among primary school teachers.Questionnaire application has been made as a methodology in this study. Area study has been questioned on 96 Primary School teachers. Teachers have been requested to evaluate the questions regarding stress sources, communication, decision making, institutional structure/aim/management, workload management, job security, working environment, and situation evaluation by the given appropriate variables in accordance with the Likert scale. According to the results of the analyses, it is found out that; teachers require stress sources to be classified upon an investigation on personal and institutional basis and a rationalist stress management method to be implemented. |
|
dc.format.extent |
VI, 107 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Stresör |
|
dc.subject |
Tükenme |
|
dc.subject |
İş Yükü |
|
dc.subject |
İletişimsizlik |
|
dc.title |
Kocaeli ili ilköğretim okulu öğretmenlerinin stres kaynakları ve stres yönetimi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Akpınar, Ümit |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|