Gelecekte toplumda sorumluluk yüklenecek yetiskinlerin iyi alıskanlıklar edinmesinde gerekbireyler arası gerek toplumlar arası iyi iliskiler kurulmasında çocukluktan baslayan sporunbüyük bir önemi vardır. Çocukların ilkokuldan itibaren sportif faaliyetlere yönlendirilmesi, iyialıskanlığın yerlestirilmesinde büyük önem tasır.Sporun ve sporcunun toplumda hak ettiği konuma ulasması öncelikle spor olgusu içinde genisbir arastırma yapılmasına, spora baslama ve basarıyı olumsuz yönde etkileyen faktörlerinbelirlenerek ortadan kaldırılmasına bağlıdır. Temel eğitim döneminde çocuğun sportifgelisimine ve kisilik gelisimine olumsuz etkide bulunmak veya hiç etkide bulunmamakgelecekteki basarı durumunun sınırlarını belirlemektedir.Sosyolojik açıdan bakıldığında Spor basarısının sağlanmasında önemli kurumlar aile vesonrasında okuldur.? Ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, eğitim düzeyi, ailede sporcu varlığı, ailenin spora karsıtutumu, çocuğun spora yapmasında etkili midir?? Okul türü, okul spor imkanları ve okulun spora karsı tutumu öğrencinin spor yapmasındaetkili midir?? Okul ve ailenin öğrencinin spor yapması üzerindeki etkisi cinsiyete farklılık göstermektemidir?Çalısmanın amacı ilköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarına okul veaile faktörünün etkisini belirlemektir.Arastırma grubunu ilköğretim okullarında 3., 4., 5., 6., 7., 8., sınıflarda okuyan, halen değisiksportif faaliyetlerde bulunan kız ? erkek sporcu öğrenciler olusturmaktadır.Arastırmada tarama ( survey) modeli kullanılarak veri toplama amacıyla anket uygulanmıstır.20 soruluk ankete 500 öğrenci cevap vermistir.?statistiki çözümler için SPSS 15.0 ( statistical packet for the social science ) programındanyararlanılmıstır.Yapılan çalısmada ailenin eğitim ve gelir düzeyinin, ailede sporcu varlığının, çocuğun sporyapması üzerinde etkili olduğu, özellikle ailenin spora ilgisinin çocuğun spor yapmasına karsıtutumunu olumlu etkilediği belirlenmistir. ilköğretim okullarındaki spor malzeme ve tesisyetersizliğinin öğrenciyi spordan uzaklastırdığı, okulun spora karsı olumlu tutumununöğrencinin spora karsı ilgisine arttırdığı tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler: Spor, Yönlendirme, Okul, Aile
Sport which is started from childhood has got a big importance for taking good habits and getting goodrelationsships both between individuals and society for the adults who will have responsibility in thesociety. Directing students towards sports activities is really important for appropriating good habits.Sport?s and Sportman?s reaching a good location in society firstly connects to a vast researching in sportand eliminating the factors which affect the success in negative ways.Affecting child?s sports and personality developing in basic education period or zero affecting designate hissuccess?s borders in the future.From sociologic view,first family then school are important institutions for providing sport success.?Do social-economic level,education level of the family ,existing a sportman in the family and attitudeof the family towards sport affect child's doing sport?? Do type of the school,sport oppurtunities of the school and attitude of the school towards sport affectchild's doing sport?The aim of the study is determining the affects of school and family for sportman students in elementaryeducation in their doing sport.Girl ? Boy athlete students who still do different sports activities in their elementary education ( 4th,5th, 6th,7th,8th grades ) constitude the group of resarch.A poll has been carried out for the purpose of getting datum by using survey model in research. Fivehundred students answered the survey which has got 20 questions.SPSS 15.0 ( Statisticial Packet for the Social Science ) has been used for statictics solution.It has been determined that education and income level of family , existence a sportsman in family andattitude of family towards sport affect child's doing sport especially family's interest to sport affectspositevely students' sports activities. In addition to these, Physical education activities in elemantaryeducation, application of activities, sports environment of students and interest level to the sportmanstudents give a direction to their sport interest.Keywords: Sport, Direction, School, Family