dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Arif Bilgin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:54:53Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:54:53Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Kara, Saadet. (2007). İlköğretim 6. sınıf kitabında yer alan değerlendirme sonuçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92594 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Sosyal Bilgiler insanları ve yasamlarını konu alır. Kendi kendimizi ve diğerlerini daha iyianlamamıza yardımcı olur. Sosyal Bilgileri tanımlamak, coğrafya ya da tarih gibi birdisiplini tanımlamaktan daha zordur, çünkü sosyal bilgiler disiplinler arası ve çokdisiplinli bir alandır. Bununla birlikte sosyal bilgilerin iki temel ayırıcı özelliği,vatandaslık yeterliklerini kazandırmak için olması ve disiplinler arası bir alan olusudur.Türk Eğitim sisteminde sosyal bilgiler öğretimi ile öğrenciler; vatandaslık görev vesorumluluklarını, toplumda insanların birbirleri ile olan iliskilerini, çevreyi, yurdu vedünyayı tanıma yeteneklerini, ekonomik yasama fikrini ve yeteneklerini gelistirmekyönlerinden maddeler halinde belirlenmis becerilere sahip olacaktır.?lköğretim 6.sınıfta Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan en önemli dersmateryallerinden biri kitaplardır. ?lköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler kitabındakideğerlendirme sorularının iyi hazırlanması eğitimin kalitesini artırmaktadır.Bu çalısmamızın amacı 6.sınıf ders kitaplarında yer alan değerlendirme sorularınınöğretmen görüsleri açısından incelenmesidir.Çalısmanın 1. bölümünde Sosyal Bilgileritanımı ,tarihsel gelisimi üzerinde durulmustur.2. bölümde Sosyal Bilgiler dersindekullanılan yöntem ve tekniklerden bahsedilmistir.3. bölümde genel olarak anketdeğerlendirilmesi yapılmıstır.Anket çalısması Kocaeli ili Merkez ilçesindeki okullarda çalısan ,raslantısal olarak seçilen65 öğretmen tarafından uygulanmıstır.Anket sonuçları SPSS programı değerlendirilmistir. |
|
dc.description.abstract |
The introductory course to social studies deals with people and their lives. It helps us tounderstand ourselves and others better. It is harder to define this course than to define adiscipline such as geography and history, because social studies is an interdisciplinaryand multidisciplinary area. However, two distinctive features of social sciences are thatit enables to entitle civic duties and that it is an iterdisciplinary area.In the Turkish educational system, students will acquire enumerated skills concerningcivic duties and responsibilities, relationships between people in a society, the ability tobe acquainted with the environment, the country and the world, and developing theidea and the abilities of an economical lifestyle through the education of socialsciences.Books are one of the most important course materials used in the social studieseducation in the sixth grade. It increases the quality of education to have well-preparedevaluation questions in the books of social studies for the sixth grade.This Work?s aim about evaluation questions in the sixth grade lesson books view bythe teacher?s opinion.First part of this work accent Social studies definition andhistorical development. Second part of this work to talk about the using method in thesocial science lesson. Generaly at the third part about questionnaire?s results.Ourquestionnaire was given to sixty five teachers selected in the different areas of theKocaeli city center.The results of it have been checked with SPSS program. |
|
dc.format.extent |
VI, 84 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Bilgiler |
|
dc.subject |
Disiplin |
|
dc.subject |
İlköğretim |
|
dc.subject |
Kitap |
|
dc.title |
İlköğretim 6. sınıf kitabında yer alan değerlendirme sonuçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Kara, Saadet |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|