Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okullardaki sosyal kulüp etkinliklerinin rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi (Adapazari ortaöğretim kurumlar örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Sevda Bağır
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:50Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:50Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Özkaptan, Ertan. (2007). Okullardaki sosyal kulüp etkinliklerinin rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi (Adapazari ortaöğretim kurumlar örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92588
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde bilim ve teknolojinin gelisimi ile yasamların değistiği ve yeni boyutlarkazandığı görülmektedir. Bu değisimin doğal sonucu olarak da yeni sorunlar ortayaçıkmaktadır. Bu sorunlardan biri de bos zamanların artması ve bos zamanların nasıldeğerlendirileceğidir. Rekreasyon anlayısının gelismesi toplumda yeni is alanlarının veyeni beklentilerin ortaya çıkmasına neden olmustur.Sosyal kulüp çalısmalarının amacı; resmi, özel ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında dersprogramlarının yanında, öğrencide kendine güven ve sorumluluk duygusu gelistirmeye, yeni ilgialanları ve beceriler olusturmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda;öğrenci kulüpleri ile okullarındaki öğrencilerin bos zamanlarını en verimli sekildedeğerlendirmektir. Bu arastırmada sosyal kulüp faaliyetlerinin rekreatif fonksiyonları ortayakonularak, Adapazarı Merkezindeki özel ve devlet okullarında okuyan 13-18 yas arasıortaöğrenim öğrencilerinin bu fonksiyonları ne ölçüde yerine getirdikleri anket uygulaması ilebelirlenmeye ve sonuçları karsılastırılmaya çalısılmıstır.Birinci ve ikinci bölümde anlatılan, olması gereken ideal durumdur. Ancak anket uygulamasısonuçları, sosyal kulüp çalısmalarının devlet okullarında hedeflerine ulasmadığını, özelokullarda ise, uygulamaların büyük çoğunlukla öğrenci istek ve beklentilerine ve dolayısıylasosyal kulüpler yönetmeliğinde hedeflenen amaçlara uyduğunu ortaya koymustur.Bu sonuçların sebepleri arastırılmıstır. Bulgular okulların fizik imkânlarının yetersizliği yanındapek çok baska faktörün de etkili olduğunu göstermistir; En basta öğrencilerin istedikleri kulübedeğil, yönlendirildikleri kulübe üye olmaları, malzeme yetersizliği, sosyal kulüpler arasındakoordinasyonun olmaması, danısman öğretmenlerin ilgisizliği, sosyal kulüp çalısmalarının birformalite olarak görülmesi, yetersiz tanıtım gibi pek çok sebep söz konusudur.Bos zamanlarını değerlendirme konusunda özel okullar ve devlet okulları arasında anlamlıfarklar görülmektedir. Bu da okul yönetimlerinin sosyal etkinliklere değer vermesi ilekapatılmayacak bir fark değildir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, Ders Dısı Etkinlik, Sosyal Kulüp, Rekreasyon,
dc.description.abstract Nowadays, it is observed that our way of life has been changed and gained new aspects viadevelopment of science and technology. Human being has to cope with new problems which havebeen occurred as the consequent result of all these changes, such as increasing spare times and how toutilize most effectively the spare times. Improvement on the recreation concept, has created newprofessions and caused new expectations in the society.Both in the public and private primary & intermediate schools, the targets of the social coup studiesare to utilize most effectively and productively the spare times of students in scientific, social,cultural, artistic, sporting fields via students clubs with a devotion to improve student?s selfconfidence and responsibility senses, aim to make them have new interest and skills accompanyingwith the lecture programs. On this research study, it has been aimed to determine via public surveysexposing the re-creative activities of social clubs, how much the students, between 13-18 ages,perform re-creative functions both public and private school schools in Adapazarı city centre and theresults have been tried to compare accordingly.These activities are being categorized as re-creative since the principle of the attendance is voluntaryand not compulsory. On this research study, re-creative functions of social club activities areexamined with an aim to make visible how much they could perform of these functions.On the first and second chapters of the study, ideal deal situation has been described. According to thesurvey results, social club studies in practice have not reached the targets in the public schools, butreached the targets at private schools meeting student?s request and expectancies in most cases andconsequently in conformity with the aimed objectives of social clubs regulations.The reasons of these results have been studied. According to research, there are other factors effects theresults as well as the physical insufficiency of the schools: First of all, students can not enrol to theirpreviously required clubs but to guided clubs, and then mostly insufficient sporting equipment, missingcoordination among the clubs, ignorance of mentor teachers, false consideration of social club activities asa formality, lack of introduction information etc could be reasons.It is being observed that there are significant gap and discrepancies in utilization of spare times betweenprivate and public schools. However, this gap could be close whenever the school administrations wouldappreciated the social activities.Key Words: Intermediate Education, exterior activity, Social club, Recreation.
dc.format.extent VIII, 97 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Orta öğretim
dc.subject Ders dışı etkinlik
dc.subject Sosyal klup
dc.subject Rekreasyon
dc.title Okullardaki sosyal kulüp etkinliklerinin rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi (Adapazari ortaöğretim kurumlar örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Özkaptan, Ertan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/