dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Aytekin İşman |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:54:47Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:54:47Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Gürgün, Serhat. (2007). Özel okullarda öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin internete yönelik tutum ve düşünceleri (Acarkent doğa koleji örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92582 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnternet hepimizin ihtiyacını duyduğu en önemli teknolojik gelismelerden biridir.Günümüzde her yerde her an internetten yararlanılabilmektedir. Elektronik postakullanımının gün geçtikçe artması ve e-ticaretin de sürekli gelismesiyle birlikte her geçengün internet kullanıcısı artmaktadır. ?nternet artık eğitimin de önemli bir öğesi olmustur.Bu çalısmanın arastırma problemi, ilköğretim öğrencilerinin internete yönelik bilgi vedüsüncelerini belirlemek olarak ifade edilebilir. Literatürde bu konuya iliskin çok fazlaçalısma bulunmamaktadır. ?nternetin eğitimde etkili kullanılabilmesi için öğrencilerininternet hakkındaki tutumlarının belirlenmesi önem tasımaktadır. Bu bağlamda buçalısmanın amaçlarını su sekilde açıklayabiliriz.Öğrencilerin interneti kullanma amaçları nelerdir?, Öğrencilerin interneti kullanmaya iliskinbilgi düzeyleri nedir?, Öğrencilerin internetin kullanımına iliskin düsünceleri nelerdir?Çalısma literatür taramasının yapılması ve öğrencilere uygulanan ölçeğin değerlendirilmesiseklinde sürdürülmüstür. Güvenirliği kanıtlanmıs bir ölçek ile çalısarak daha iyi sonuçlaralınmak istenmistir. ?statistiksel olarak veriler analiz edilmis ve sonuçlar tablolandırılarakaçıklanmıstır.Arastırma kapsamında bulunan öğrenciler ilköğretim 4. sınıf, 5. sınıf, 6. sınıf, 7. sınıf ve 8.sınıf öğrencilerinden olusmaktadır. 1. sınıf, 2. sınıf ve 3. sınıf öğrencileri, okuduğunu anlamave değerlendirme becerilerinin yeterince kazanılamamıs olması, somut düsünmedöneminde olmaları, interneti çok iyi tanımıyor olmaları ve konuyla ilgili daha öncedenyapılmıs arastırmalara da dahil edilmemis olmalarından dolayı çalısmanın güvenirliğinietkileyeceği düsünüldüğünden arastırma kapsamı dısında bırakılmıstır.Arastırma sonucunda ilköğretim öğrencilerinin internet kullanım düzeylerinin iyi seviyedeolduğu ve internete yönelik tutumlarının olumlu gelistiği görülmektedir. Öğrencilerin öğrenimgördükleri sınıfların ve interneti kullanma sıklıklarının internete yönelik düsünceleri veinternet kullanımı bilgi düzeyleri üzerindeki etkileri arastırıldığında gruplar arasında anlamlıfarklılıkların olduğu görülmüstür. Ayrıca bilgisayar ve internet eğitimi alan/almayanöğrencilerin internete yönelik düsüncelerinde farklı sonuçlar ortaya çıkmıstır.Anahtar Kelimeler: ?nternet, Öğrenci, Eğitim |
|
dc.description.abstract |
The Internet is one of the most important developments which we need. It is used at work,at home, at school; shortly it is used everywhere. The number of people using the internetis rising day by day by the development of e-trade and the increase of using e-mail. Theinternet has also an important role of education.The survey problem of this work can be conveyed as determination of primary students?knowledge and thought aimed at the internet. There is not too much work regarding thissubject in the literature.Since the internet be used efficiently and rightly in education, the thoughts of studentsregarding the internet must be taken into consideration. So the aims of this work can beexplained as follows:What are the purposes of students using the internet?, What is the knowledge level ofstudents relating to using the internet?, What are the thoughts of students relating to usingthe internet?The work has carried on evaluating the scale that was applied to the students and searchingthe literature. Getting better solutions is asked by working with a trustworthy scale. Thedatums are analysised statistically and the solutions are explained with the charts. Thestudents who are involved in this work are 4th, 5th, 6th, 7th and 8th graders. Since the 1st, 2ndand 3rd graders do not know the internet so good, they couldn?t understand and evaluatesufficiently and they haven?t been prefer for research by researcher before it is believedthat it can influence the trust of the work. So these students are excluded.At the end of the work, it is understood that the level of primary students? using the internetis good and their thrifts according to the usage of the internet has been improving. It is alsorealized when it is searched the students? influence on the knowledge level of using theinternet, the thoughts regarding the internet and the classrooms where the students areeducated, there are significant differences between the groups. On the other hand, differentsolutions related to the thoughts of the students? who get and who do not get the educationabout using the internet have come out.Key Words: The Internet, Student, Education. |
|
dc.format.extent |
XII; 113 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
İnternet |
|
dc.subject |
Öğrenci |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.title |
Özel okullarda öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin internete yönelik tutum ve düşünceleri (Acarkent doğa koleji örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Gürgün, Serhat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|