Herhangi bir ülkede yasanan dönemsel krizler, turizm sektörünü özelliği itibariyle olumsuz yöndeetkilemektedir. Basta salgın hastalıklar olmak üzere, özellikle kus gribi salgınının turizm sektörüneetkileri hakkında bugüne kadar yapılmıs bir çalısma örneği bulunmamaktadır. Türkiye'de turizm sektörüüzerine kabus gibi çöken kus gribinin olası etkileri konusunda yapmıs olduğumuz bu çalısma bir ilközelliği tasımaktadır.Bu çalısmanın arastırma problemi, özelde Türkiye'de yasanan ?Kus Gribi Krizi?nin büyütülerek, ülkeimajı açısından olumsuz bir tablo çizilmesinde ne tür faktörlerin etkili ve tetikleyici olduğunu belirlemekolarak ifade edilebilir. Bu bağlamda arastırmamızda temelde hangi sorulara cevap aradığımızı su sekildeifade etmek mümkündür;a) Bu dönemsel kriz, uluslar arası rekabet ortamı kapsamında olumsuz propaganda amaçlı kullanılmısolabilir mi?b) Bu kapsamda ülke olarak, krizin büyümesini engellemek adına gereken tedbirler ve önleyiciçalısmalar yapılmıs mıdır?Arastırmamızda bu sorulara cevap ararken literatür taramasına ek olarak; ?Silence Beach Resort? un yurtdısında katıldığı turizm fuarlarından raporlar aktarılmıs, otelciler ile mülakatlar yapılmıs ve son olarakülkemizde uyguladığımız bir anket ile kriz hakkındaki düsünceler gözler önüne serilmek istenmistir.Veri edinmede anket yönteminin tercih edilmesinin iki temel gerekçesi vardır. Birincisi, ülkenin krizdenne derece etkilendiğini tespit edebilmek; ?kincisi ise söz konusu ana hipotezimiz olan krizin, olumsuzpropaganda amaçlı kullanıldığı ve alt hipotezimiz olan krizi engellemek adına yeterli çalısmalarınyapılmadığı iddiamızı sınamak.Bu çerçevede yapılan çalısma, mülakatlar ve anket sonuçlarına istinaden, krizin uluslar arası rekabetortamı kapsamında olumsuz propaganda amaçlı kullanılmıs olduğu; krizi yönetmek, yönlendirebilmek,büyümesini engellemek ve gündemden düsürebilmek adına yeterli tedbirlerin alınamamıs olması ise bukrizin, aleyhimize bir ?fırsat operasyonu? na dönüserek, ülke imajına zarar vermesine ciddi ölçüde nedenolduğu düsünülmektedir. Bu yönüyle bakıldığında çalısmanın bulgularının oldukça önemli pratik imalarıolduğu ve bundan sonraki kriz dönemlerinde daha bilinçli ve yapıcı önlemler alabilmek için birfonksiyon icra edebileceği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Salgın Hastalıklar, Kus Gribi, Turizm Sektörü, Ülke İmajı, Uluslararası Rekabet,Olumsuz Propaganda
Periodic crises that have negative adverse features, are lived any country affect tourism sector. First, onthe brink of epidemic diseases, especially any job of work that includes bird flu outbreaks effect ontourism sector had not been made until today. This study that insludes bird flu threat had been affecttourism sector in Turkey, is the very first.The hypothesis of this study is that which factors are affective and determinative in the topic of bird fluoutbreaks that are exaggerated for making less image of country. In this sense which questions are foundto answer that can be explained as;a) Could this periodic crisis used for making unfavorable propaganda in international competition?b) In this sense have any job of work been made to prevent from bird flu outbreaks fort the country ?This study finds answer to these questions and additionally to make mention of Silence Beach ResortHotels international tourism fairs information about bird flu outbreaks in tourism sector, to includesinterview with hotel personel about bird flu, and lastly to contain questionnaire form about bird flu threatin Turkey. There are two main reasons to preferring questionnaire form to get information about bird flu.First to define how the society affects from the crisis of bird flu; second to explain the crisis of bird fluare used for making unfavorable propaganda in Turkish Tourism sector that are main hypothesis and todefend sub ? hypothesis that contains any job of work have not been made to prevent from bird fluoutbreaks.In this study, questionnaire form and interviews show the details of bird flu crisis used for makingunfavorable propaganda in internetional competition and any job of work have not been made to preventfrom bird flu outbreaks and to define that this crisis is used as ?opportunity operation? for makingunfavorable propaganda in Turkey. When looking of this sense, this study2s symptoms have importantpractical mains and these symptoms can be used for guarding and preventing from another bird flu crisisin the future.Keywords: Epidemic Diseases, Bird Flu, Tourism Sector, Image of Country, International Competition,Unfavorable Propaganda