Çağdaş eğitim sistemleri; bireylerden bilgiyi ezberleyen değil bilgiyi üreten, dünyayıyorumlayan, öğrenme yeteneklerini geliştiren, eleştirel düşünen, problem çözebilen, düşünmebecerilerine sahip, değişen koşullara uyum sağlayan bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.Türk eğitim sistemi yapılandırmacı yaklaşımı temel alarak hazırlanan yeni ilköğretim programıile bu hedefe ulaşmayı amaçlamaktadır.Eğitim sisteminin başarısı, temelde sistemi işletecek öğretmenlerin niteliğine bağlıdır. Hiçbireğitim modeli, modeli işletecek personelin niteliğinin üzerinde hizmet üretemez. Daha bilinçlive nitelikli öğretmen yetiştirebilmek ve gelecekle ilgili sağlıklı kararlar alabilmek içintecrübelerden yararlanılması gerektiği kabul edilen bir gerçektir.İlköğretimde, program değişikliği ve bu değişikliğin okullardaki uygulanma sürecini, öğretmengörüşlerini inceleyen programın uygulanmasında karşılaşılan sorunların çözümünde katkıdabulunmayı amaçlayan bu araştırma, sonuç ve önerilerinin eğitim sistemimize ve atılacak yeniadımlara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim (1-5. sınıflar) programlarının yenidenyapılanmasında, ilköğretim programlarında yapılan değişiklikler konusundaki öğretmenleringörüşlerini belirlemek ve bu konudaki görüşleri doğrultusunda öneriler geliştirmektir. Buçalışma ile öğretmenlerin yapılandırmacı eğitimin müfredata yansımasını öğrenebilmedüzeylerinin tespiti de amaçlanmıştır. Bu çalışmada, Yeni Eğitim Programı (1-5. Sınıflar)uygulama sürecinde öğretmenlerin yeniliğe uyum sağlayabilme kapasiteleri de gözlenmiştir.Bu araştırmanın ilköğretim okullarında uygulamaya başlanan yapılandırmacı eğitimprogramının uygulanmasına yönelik olarak öğretmenlerin bakış açılarını tespit etmek veuygulamada ortay çıkan sorunlara çözüm önerileri sunmaktır.Yapılan araştırmanın birinci bölümünde Eğitim, Türkiye Cumhuriyetinde EğitimProgramlarının Gelişim süreci, program geliştirmenin sosyolojik boyutu, zorunlu eğitim veyapılandırmacı eğitim ile ilgili bilgiler, alt problemler, sınırlılıklar, sayıltılar sunulmuş, ikincibölümde konu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümündearaştırmanın modeli, araştırmanın evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları,verilerin analizi, başlıkları yer almaktadır. Araştırmanın verileri anket yardımıyla toplanmıştır.Öğretmenlerin uygulamayla ilgili görüşleri yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuç bölümündeyapılandırmacı eğitimin ile ilgili uygulama düzeyini yükseltmeye yönelik önerilerdebulunulmuştur.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin; sınıf mevcutlarının fazla olması, ders araç-gereçlerininyetersiz olması en belirgin sıkıntı olduğunu ifade etmişlerdir. Yeni programla ilgili erkeköğretmenler bayan öğretmenlere göre daha olumlu baktıkları, genç öğretmenlerin yaşlılara göredaha olumlu düşündükleri, eğitim ve fen-edebiyat fakültesi mezunlarının programın özünüdaha iyi kavradıkları yönünde sonuçlara ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Eğitim Sistemi, Eğitim Programı, Yapılandırmacılık
Contemporary education systems aims should be encouraged individuals for producingknowledge, developing and learning skills, solving problems by critcizing,understanding and even commenting the world matters, insted of only memorizing theknowledge. For this purpose primary education programme renewed by the TurkishEducation Ministry to reach above target. .The success of education system is based on teachers quality. Any education model canproduce service over its staff quality which practising this model. It is the fact that weshould profit by experienced staff, in order to educate more conscious and skillfulteachers.The aim of this research to examine and observe the change of programs and applyingperiod, thoughts of teacher. This research shows us that renewed programme broghthinto important conributions to Turkish Education System. Even this research?s purposeis to learn teacher?thoughts about renewed primary education programme and also to gettheir suggestions about renewed programme. Morover intended in this work, to observeteacher? capacity to practice and their views of new education programme (1-5 classes).In the first chapter of this research, examines in general education and improvementperiod of education programme in Turkish Republic, sociologic dimension ofprogramme improving, information about necessary and constructive education, sub-problems and limitations.While second chapter gives literature search about the subject. In the third chapter themodel of the research, examples of the research, data devices, analysises of datas can befound. Data of the research is collcted by the help of questionnaire. Views of teachersabout this subject is commented. In the conclusion of the research suggestions about thesubject are given.The result of the research, shows us that most of the teacher are unhappy about crowdedclasses. Teachers are strongly expressed that they have faced the problems about thecrowded classes and lack of class equipments. Male teachers are more optimistic thanfemale teachers. Younger teachers are more optimistic than older teachers in thissubject. And also the graduates of Education Faculties and Faculty of Arts and Scienceseized the essence of the programme beter than others.Key Words: Education, Education System, Education Programme, Construction