Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin iş tatminleri karşılatırılaması: Bayrampaşa örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Rana Özen Kutanis
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:35Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:35Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Vatan Tüccar, Dilek . (2007). İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin iş tatminleri karşılatırılaması: Bayrampaşa örneği . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92558
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma da bizim amacımız ilköğretim ve ortaöğretim okullarında çalışanöğretmenlerin iş tatmin seviyesini belirlemektir. Bu nedenler için, cinsiyetin, medenidurumun, yaşın, çalışma deneyimlerinin, mesleğinin kendi seçimi olup olmadığının veaylık net gelir etkilerinin çalışma memnuniyetlerinin seviyesini nasıl etkilediğiaraştırılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaçalışmaktadır. Bu araştırma 4 kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda, araştırmanınkonusuyla ilgili bir önsöz verildi. İkinci kısımda, konuyla ilgili teorik açıklama yapıldı.Üçüncü kısımda, izlenen ve bulunan metodlar ve teknikler verildi. Dördüncü kısımdasonuç ve öneriler belirtildi. Bu araştırma için iki kısımlı bir ölçek oluşturuldu:Minnesota Tatmin Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanıldı ve Bayrampaşa ilçesinde150 öğretmen araştırmaya katıldı. İstatiksel analiz araştırmaları için SPSS programıkullanıldı ve farklı gruplar arasındaki anlamları belirlemek için varyans analizleriuygulandı. Ayrıca bu araştırmada konunun teorik temellerinde iş tatmini üzerinearaştırmalar yapıldı. Konu hakkında içerikler, iş memnuniyetliği vememnuniyetsizliğinin etkileri verildi.Bu araştırmada, öğretmenlerin memnuniyet derecelerini belirlemek için girişimdebulunuldu, öğretmenlerin sosyal ilişkilerinde ve iş tatminlerinde kendilerini nasılmemnuniyetsiz hissettikleri belirlendi. Araştırmanın diğer bir amacı, yöneticilerinmemurları için daha rahat çalışma koşulları hazırlayabilmeleri ve çalışanlarının amaç vedeğerlerini anlamaları ve de çalışanlarını yüksek derecede motive edebilmek için onlarabazı bilgiler sunmaktadır.Anahtar kelimeler: İş tatmini, ilköğretim ve ortaöğretim, memnuniyet, öğretmen
dc.description.abstract In this reseach, our purpose is to determine the level of job satisfaction of the teachers workingat primary schools and secondary schools controlled by National Education Ministry. Fort hisreason, how the variables as sex, marital status, age, working experience, whether the jobchosen on self decision or not and monthly net income affect the level of occupationalsatisfaction of these teachers working at primary and secondary schools is searched. The searchcomprises 4 parts. In the first part, aforeword is given on the subject of the reseach. In the part,the nature of the problem is explained. In the second part, the theoreticel explanation of thesubject is stated. In the third part, thesis studies, the methods and techniques which werefollowed and findings are given. In the fourth part, results, and suggestions are stated. For thisreseach a scale composed of two parts, namely Minnesota Satisfaction Questionnaire andPersonal Information Form, was used and 150 teachers from Bayrampaşa district participatedthe reseach. In the statistical analysis of the reseach, SPSS program was used and fordetermining the meaningful differences between binary groups, t-test; for multiple groups,varience analysis was applied. Besides that, in the reseach, theoretical basis of subject,reseaches made on occupational satisfaction, concepts about the subject, the effects of jobsatisfaction or dissatisfaction and motivational theories are also given.In this reseach, it was attempted to determine the amount of satisfaction that the teachers getfrom the schools tehy work at; from what they feel dissatisfaction; the reletion between theirsocial identies and occupational satisfaction. Another aim of the research is that, by consideringthe results reached, educational directors can prepare more convenient working medium fortheir staff and maket hem understand the aims and values of the instituons they work for, andmaket hem highly motivated and therefore having a beter performance.Key words: Job satisfaction, primary and secondary school, satisfaction, teachers
dc.format.extent VII, 58 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İş tatmini
dc.subject İlköğretim ve ortaöğretim
dc.subject Memnuniyet
dc.subject Öğretmen
dc.title İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin iş tatminleri karşılatırılaması: Bayrampaşa örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Vatan Tüccar, Dilek
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/