Alısveris olayında kadınlar pazarlama çalısmalarının odak noktasını olusturmaktadır.Ailelerindeki ve dünyadaki satın alma karar sürecini kontrol etmektedirler. Eskiden de yinesatın alıcı ve çok az sayıdaki ürünün satın alma kararına katılmaktayken bugün çalısan kadınkendi parasını kazanmakta ve buna dayanarak da bir çok ürünün satın alma kararınıvermektedir. Davranısları erkeklerle karsılastırıldığında daha detaycı ve duygusalolduklarından dolayı bu durum ürün ve pazarlama tercihlerine de yansımaktadır. Bu çalısmadakadınların alısveris davranısları ve duyguların onların davranıslarına etkisi belirtilmektedir.Çalısma genel olarak ampirik ve teorik kısım olmak üzere dört bölümden olusmaktadır. Teorikkısım tüketici davranısları kavramı, davranısları etkileyen faktörleri, tüketicilerin satın almadavranısı ve karar verme süreci ve yapısı, cinsel kimlik farklılığı ve tüketici davranıslarındakiönemi, duyguların satın alma davranısına etkisi ve kadınların alısveris davranıslarınıiçermektedir.Ampirik bölümde duyguların kadınların alısveris davranıslarına etkisi üzerinde durulmaktadır.Veri toplama yönetimi olarak anket metodu seçilmis ve veriler SPSS programında analizedilmistir.Yapılan bu çalısmanın sonuçları duyguların kadınların alısveris davranıslarını etkilediğinigöstermektedir. Alısveriste kararlarını o anda hissettikleri duygulara göre almaktadırlar.Merak, eğlence duyguları alısveriste en çok hissedilen duygulardır.Kadınlar detaylara dikkat emekte, bir çok yönden bilgi toplamak, satın alma kararı vermedenönce en az iki mağaza dolasmak ve farklılık-mükemmellik ararken de en kaliteliyi en uygunfiyata almak istemektedirler. Ayrıca, alısveris deneyimlerini arkadaslarıyla paylasmak, onlarlabirlikte alısverise gitmek, birbirlerine tavsiyelerde bulunmaktan hoslanırlar. Onlar için alısverisihtiyaçları karsılamanın ötesindedir. Sosyal olmak, rahatlamak, iyi vakit geçirmek, arkadaslarlagörüsmek, vs. olarak algılanmaktadır.
In fact of shopping, women are the main point on marketing studies. They control the decisionbuying process in their families and in the world. In the past, they were still buyer (householdgoods) and they participated in decision buying on less products in case of that, today workingwomen have their own money and they make lots of buying decision on something. When theirbehaviors are compared with men?s, they are determined that are more fussy and sensitive thatsituation is reflected to demand of product and marketing. This study can be stated as what theshopping behavior of women and the roles of emotions on them are.The study generally consists four parts as empirical and theoretical. Theoretical part includes;the concept of consumer behavior, the factors which determine the consumer behavior,consumer buying behavior, decision making process and the structure of it, the difference ofgender identity and the importance on consumer behavior, the effects of emotions on buyingbehavior, women shopping behaviors.In empirical part of study the effects of emotions on women shopping behavior are. Datacollection method is selected as a questionnaire and data analyzed in SPSS program.Within this framework, the results of the study show that the emotions effect the behavior ofwomen?s shopping. They make decision respect of what they feel at that time in shopping. Theemotions of curiousity and enjoyment are the most feeling emotions in their shopping behavior.Women consider details, want to take information from different way, make buying decisionby visiting average of minimum two shops and they want to reach difference and excellencething by buying the best quality in the most suitable price. Additionally, they like to share theirown experience with their friends and prefer to go to shopping together for getting and givingadvise to each one. For them, the mean of shopping is more than to meet needs. It iscomprehended like being social person, relaxing, spending good time, meeting with friends,etc.