dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Turan Çakır |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:54:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:54:21Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Özdil, Selver. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinin yönetsel işlevlerini gerçekleştirmelerinde cinsiyet faktörü (Sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92529 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Cinsiyete iliskin davranıs ve tutumlardaki farklılasma, sosyal ve kültüreldir. Toplumlarınsosyal değerlerinin değismesi veya yeni sosyal değerlerin kazanılmasıyla kadın ve erkeklerintutumları da değisebilir. Doğustan olduğu kadar aile ve toplum tarafından da kadın veerkeğe atfedilmis olan roller yöneticilik özelliklerini de etkilemektedir. Erkeklerin liderlikrolleri aileleri ve toplumları tarafından ilk dönemlerinden itibarenhazırlanmaktadır.Eğitimde kadın konusundaki çalısmalar birkaç baslık altında yürütülmektedir. Bunlar;eğitilmis kadınların liderlik konumlarındaki durumu, isgücüne katılım ve eğitim kurum vesüreçlerinde cinsiyete dayalı ayrımcılığını ortaya çıkarmaya yönelik çalısmalar olarak gözeçarpmaktadır. Diğer taraftan kamusal alanlarda kadınların üst düzey görevlere ne orandagelebildikleri ve bu konudaki gelistirilebilecek taleplere yönelik çalısmalar yürütülmektedir.Günümüz gerçeklerinden birisi, katlanarak artan çalısan kadın sayısıdır. Buna rağmenkadınların sayısı üst düzet yöneticilik pozisyonlarında fazla değildir. Dünya ülkelerinebaktığımızda dünyanın her yerinde durumun aynı olduğunu görmekteyiz.Eğitimde kadın ve erkek yöneticilerin yönetim islerinde yönetsel farklılıklarına baktığımızdayapılan arastırmalarda da görüldüğü gibi erkek ve kadın olmanın farklılıklarına dayalıcinsiyetlerine iliskin etkenler ortaya çıkmaktadır.Bu arastırmanın amacı, ?lköğretim Okulu Yöneticilerinin yönetim islerinigerçeklestirmelerinde cinsiyet faktöründen kaynaklanan etki ve farklılıkları olup olmadığınıolduğunu ortaya koymaktır.Arastırmada kullanılması amacıyla gelistirilen anketin güvenirlik testi ile güvenirlik katsayısı?=0,9392 olarak bulunmustur. Arastırmada ölçme aracı olarak kullanılan anket, 2006 -2007Eğitim Öğretim yılı içersinde Sakarya ilinde bulunan ilköğretim okulu öğretmenlerineuygulanmıs elde edilen bulguların analizinde SPSS 12 programı kullanılmıstır. Birinci altproblemin analizinde frekans ve yüzde analizleri, ?kinci, üçüncü ve dördüncü alt probleminanalizinde t-testi uygulanmıstır. Elde edilen analizler frekans ve t- testi tablolarında ayrıntılıolarak gösterilmistir.Arastırmada elde edilen verilere göre ?lköğretim Okulu Yöneticilerinin yönetsel islevlerinigerçeklestirmelerinde cinsiyet faktörünün etki ve farklılıklarına iliskin yöneticisi kadınolanlarla erkek olanlar arasında ve arastırmaya katılan öğretmenlerin cinsiyetlerine bağlıolarak farklılasmalar olduğu görülmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Difference in sex related behaviour and attitudes is of social and cultural. The attitudesof women and men may change due to change of social values. The roles given towomen and men inherently as well as by the family and the society affect theadministrative characteristic, too. The leadership roles of men are developed by theirfamilies and society as from their early ages.Studies of women in education are conducted under certain titles. Among them are thestatus of educated women in leadership, participation in labor and efforts to reveal thegender-based discrimination in edutional institutions and processes, on the other hand,studies are made on the rate women are promoted to top post in the public and ondemands that might be developed in this respect. One of today?s facts is the number ofworking women increasing in folds. However, number o women holding top leveladministrative post is not big. When the worldwide situation is viewed, we see the samefact all over the world.In view of administrative differences is conduct of women and men administrators ineducation, gender-related factors based on difference of being man and woman appearas observed in the studies made.The purpose of this study is to reveal whether or not there are effects and differencesresulted from the sex(gender) factor in conduct of administrative affairs by theelementary school principals.The reliability test and reliability coefficient of the inquiry developed to be used inthestudy is estimated as a-0.9392. Theinquiry used in the research as measurement toolwas applied to the teachers in primary schools in Sakarya and the SPSS 12 program wasused to analyze the findings obtained. The frequency and percantage analysis were madefor analysis of firstsubproblem while the t-test was applied for analysis of the second,therd and fourth subproblem.Such analyses are shown in detail in the frequency and t-test tables. According to thedata obtained in the research, it is observed that that there are differences between thewomen and men administratiors as to the effect and differences of sex factor in conductof administrative duties of primary schools principals and on the basis of gender of theparticipant teacheres.Keywords: The Sex(gender) Factor in Educational Administration, Administrati |
|
dc.format.extent |
VIII, 104 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Eğitim yönetiminde cinsiyet faktörü |
|
dc.subject |
Eğitimde yönetsel farklılıklar |
|
dc.subject |
Cinsiyet ayrımcılığı |
|
dc.title |
İlköğretim okulu yöneticilerinin yönetsel işlevlerini gerçekleştirmelerinde cinsiyet faktörü (Sakarya ili örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özdil, Selver |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|