Bu araştırmada özel öğretim kurumlarında karşılaşılan etik dışı davranışlar, ?kurumunsergilediği etik dışı davranışlar?, ?öğretmenlik mesleğine ve öğretmenlere yönelik etik dışıdavranışlar? ve ?öğrenciye yönelik etik dışı davranışlar? olarak üç boyutta incelenmiştir.Ayrıca; kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin etik dışı davranışlar üzerinde anlamlı birfarklılığa neden olup olmadığı araştırılmıştır.Bu araştırma betimsel yöntemle yapılmış bir alan taraması niteliğindedir. Araştırma evrenini2006-2007 öğretim yılında Denizli ilindeki Özel öğretim kurumlarında çalışan 1059 öğretmenoluşturmaktadır. Örneklem alınmış ve bunun sonucunda 292 öğretmenden anket alınarak analizedilmiştir.Özel öğretim kurumlarında çalışan öğretmenlere araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzmangörüşü alınarak oluşturulan etik dışı davranışları tespite yönelik kullanılan anket uygulanmıştır.Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 11 programı kullanılarak problem cümlesiiçerisinde belirtilen değişkenlerin frekans ve yüzde değerleri bulunmuştur. Ayrıca Kişisel BilgiFormunda yer alan değişkenlerin etik dışı davranış grupları üzerinde anlamlı bir farklılığa yolaçıp açmadığı t-testi, varyans analizi ve Tukey b testi analizi ile ölçülmeye çalışılmıştır. Tümistatistiksel analizler 0.05 anlamlılık derecesi göz önünde bulundurularak yapılmıştır.Araştırmada dershane ve okullardan oluşan özel öğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerinçalıştıkları kurumun yöneticilerinin sergilemiş oldukları etik dışı davranışlar boyutunda;öğretmenlerin yaşına göre farklılık görülürken diğer değişkenlere göre anlamlı farklılıklargörülmemiştir.Dershane ve özel okullardan oluşan, özel öğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerinkarşılaştıkları, öğretmenlik mesleğine ve çalışılan kurumdaki öğretmenlere yönelik etik dışıdavranışlar boyutunda; Öğretmenin cinsiyetine göre farklılık görülmemiştir. Fakat öğretmeninyaşı, medeni durumu, mezun olduğu okul, mesleki kıdemi, şu an çalıştığı kurumdaki kıdemi,çalıştığı kurumun öğrenci sayısı ve kurum yöneticisi ile ideolojik benzerliğe göre farklılıkgösterdiği görülmüştür.Dershane ve okullardan oluşan özel öğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin öğrenciyekarşı sergilemiş oldukları etik dışı davranışların cinsiyet, medeni durum, yaş, mezun olunanokul, mesleki kıdem, şu an çalıştığı kurumdaki kıdemi ve kurumun öğrenci sayısı ve kurumyöneticisi ile ideolojik benzerliğe göre anlamlı bir farklılık göstermediği gözlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulguların Türkiye'deki etik dışı davranışların en aza indirilmesindeöğretmenlere ışık tutacağı umulmaktadır.
In this research anethical behaviors where be faced to in private education institutionsexamined in 3 dimension as ?unethical behaviors exhibited by institutions?, ?unethicalbehaviors towards colleagues and profession of teaching? and ?unethical behaviorstowards students?. Also variables that are take part in personal knowledge formresearched if they caused a meaningful difference to the anethical behaviors.This research is a field research with descriptive method. Universe of this research isformed by 1059 teacher who worked at 2006-2007 educational year in privateeducation institutions in Denizli. Research sampling was taken from the university 292feedbacks took and analyzed.Survey that developed by researcher and took expert academician opinions, wereapplied to the teachers who worked in private education to fix the anethical behaviors.To the direction of the teachers? answers, frequency and percentage of variables inproblem sentence found, using SPSS 11 program. Also variance analyze, t-Test andTukey b test made for variables that are take part in personal knowledge form if theycaused a meaningful difference to the anethical behaviors. All static analyze were madewith significant grade of p<0,05.In research while it does observed a significant difference about according to ages, itdoesn?t observed a meaningful differences about other variables in dimension ofanethical behaviors exhibited by institutions (that teachers who worked in privateeducation institutions composed from courses and private schools faced to) directors.Also while it doesn?t found a significant difference about sex, it does observed ameaningful differences about ages, marital status, faculty of graduation, professionpriority, priority in working institutions, number of students and ideology resemblancewith the administrator of institutions in dimension of anethical behaviors towardscolleagues and profession of teaching that teachers who worked in private educationinstitutions composed from courses and private schools faced to.And also it doesn?t found a significant difference about sex, marital status, ages, facultyof graduation, profession priority, experience, number of students and ideologyresemblance with the administrator of institutions in dimension of unethical behaviorstowards students of teachers? who worked in private education institutions composedfrom courses and private schools.It supposed that this research?s discoveries will help the teachers to minimize theanethical behaviors in Türkiye.