Açık Akademik Arşiv Sistemi

Azerbaycan tüketicilerinin yerli ve yabancı markalı ürünlerin tercihinde köken ülke faktörünün önemi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:13Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:13Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Guliyev, Ogtay . (2007). Azerbaycan tüketicilerinin yerli ve yabancı markalı ürünlerin tercihinde köken ülke faktörünün önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92507
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çağımızda dünya çok süratli bir şekilde değişime uğramakta ve tek bir küresel pazarhaline dönüşmektedir. Bu değişim süreci işletmeleri etkilediği gibi tüketicileri deetkilemektedir. İletişim sistemlerindeki gelişmeler küreselleşme sürecini çokhızlandırmıştır. Bu gelişmeler ışığında üretim ulusal olma statüsünden çıkarakuluslararası statü şeklini almıştır. Bu gelişmeler tüketici davranışlarında ve satın almakararlarında ciddi değişikliklere neden olmuştur. Tüketiciler yerli ürünlerle beraber,yabancı ürünleri de değerlendirmekte ve satın almaktadır. Tüketim sırasında tüketicininköken ülke hakkındaki düşünceleri çok önemlidir, çünkü bu düşünceler onun satınalma davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, Azerbaycan vatandaşlarınınyerli ve yabancı markalı ürünlerin tercihinde köken ülke faktörünün önemininbelirlenmesidir.Bu amaç doğrultusunda bu araştırmada metodoloji olarak Azerbaycan'ın başkentiBakü'de anket araştırması yapılmıştır. Toplam 358 kişi üzerinde uygulama yapılmış buanket araştırması sırasında elde edilen veriler SPSS programı ortamında analize tabitutulmuştur.Araştırma Azerbaycan'da yabancı markalı ürünlerin tercihinde köken ülke faktörününönemi ortaya çıkmıştır. Almanya, Japonya ve Türkiye'nin köken ülke imajının çokgüçlü olduğu Azerbaycan'da, Fransa, Rusya ve İran'ın köken ülke imajının çok zayıfolduğu araştırma sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, Azerbaycan tüketicilerinin yabancıürünleri daha pahalı ve lüks bulmalarına karşı, yerli mal almanın en doğru kararolduğunu da belirtmişlerdir.
dc.description.abstract Nowadays world changes very rapidly and becomes one global market. This changeprocess is affecting as well as consumers as firms. Developments in communicationsystems cause speeding up of globalization. In point of this developments productionbecome international not national and get international status. This developments causeradical changes in consumer behaviors and purchase decisions. Consumers buy bothlocal products, as well as foreign products. During consuming process costumers beliefabout country of origin is very important, because this belief effects purchase decisions.The purpose of this study is to determine the factor of origin country in choice offoreign and local products of the citizens of Azerbaijan.In line with the aim of this study, we carried out a survey study in Baku, in the capital ofAzerbaijan. Total of 358 people involved in this study and the information gathered inthe study was analyzed in SPSS (Statistical Package for Social Sciences).The findings show that in Azerbaijan, in the choice of foreign branded products thefactor of origin country is very important. In this research was appeared that inAzerbaijan, the country image of Germany, Japan and Turkey is very high, and thecountry image of France, Russia and Iran is low. In addition, Azerbaijan consumerswere determined that the foreign products are expensive and luxury, but to buy localproducts is right decision.
dc.format.extent VIII, 81 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Tüketici davranışları
dc.subject Tüketici satın alma kararı
dc.subject Köken ülke
dc.title Azerbaycan tüketicilerinin yerli ve yabancı markalı ürünlerin tercihinde köken ülke faktörünün önemi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Guliyev, Ogtay
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/