Sahabilerin hayatlan hakkmda biryok eser kaleme ahnml~tIr. Ne var ki, bu eserlerin bir klsmlgUnilmilze kadar ula~amaml~tIr. ~u an, bir klsml eksik de olsa, gilnilmilze ula~an bu konuda yazllml~en eski kaynak, ibn Sa'd'm(o. 230) " et-TabakatU'I-Kilbrii" adh eseridir. Bu eser, yogunluk, ashiibbiyografilerini iyerirken, ibn Sa'd'm zamanma kadar y~aml~ olan riivllerin hayatlanm da ihtivaetInektedir. Bu ar~tlflnamlzda, bu eserin iyerisindeki sahiibe bilgisilli illeelemeye yah~tIk. ibnSa'd'm, sahiibi kriterleri, eserindeki sahiibllerill adedi ve bu konuda yazllml~ sonraki eserlereetkilerini sistemli bir ~ekilde ele aldlk.Bu ineelemelerimiz sonueunda, ibn Sa'd'm, sahiibe ile ilgili konulan yazarken iyiee ara~tIrdlgml,objektif bir ~ekilde rivayetleri aktardlgml ve sahiiblleri tesbitte titiz davrandlgml gordilk. Aynea,kendisinin tamttlgl sahiibllerin yanmda, tamtmaml~ ve sadeee ismilli zikrederek geymi~ oldugusahiiblleri de tesbit ederek, alfabetik bir liste halinde yazdlk. Eserill muhtevasmdaki, ibn Sa'd'mkriterlerine gore sahablligi geyerli olan, fakat ismi bilinmeyenleri de tesbit ederek aynea Iisteledik.Sahiibi gruplanm da tesbit ederek sayllanm belittik. Daha sonra, ileriki tarihlerde yazI!ml~ veoldukya kapsamh bir sahiibe biyografisi kitabl olan, ibn Haeer el-Askaliinl'ye(o. 852) ait, 'el-isiibe fiTemyizi's-Sahiibe' adh eseriyle de tesbit ettigimiz isimleri kar~lla~tIrarak geytigi yerleri tesbit etmeyeyah~tIk.
On these eminent persons whome we are much obliged for transfer of Qur'an and Hadiths manyworks have been wrought, however, some of them are not in our time. The oldest sources in thisfield, however is not complete is "et-Tabakiitii'I-Kiibrii" by ibn Sa'd(230 Hegira). It primarilyincludes ashiib biographies as well as the biographies of the transmitters who were contemperanousoObn Sa'd. In the we tried to explore "sahiibe" together with sahiibi criteria, number of saMbis inwork couched by ibn Sa'd that were written on the topic.In the end of study, we fonnd that the author had made complete investigations on SaMbi bytransmitting the accounts in complete form, acting in way of hadith writers when he explored theSaMbi. Further, in addition to the SaMbi introduced by him we found the SaMbe who were citedby name in alphabettical order. We also investigated unknown Sahiibe that their properties asSaMbi are true. We fixed the saMbi groups with their names. We campare the names we foundwith "el-isabe fi temyizi's-Sahiibe" hy ibn Hacer el-Askalani(852 Hegira). That is compehensiveSahabi biography