Dil bir çocugun hemen ögrenemeyecegi çok karmasık bir bütündür. Dil, yasamın ilk yıllarındaögrenilen, fakat bütün yasama yayılan uzun bir süreçtir. Bu çalısmamda, bir çocugun dilgelisimini yalnızca, kronolojik olarak yasına göre degil, dilsel asamalara ayırarak inceledim.Dil gelisimi bilissel gelisim ile yakından baglantılıdır. Dil gelisimi sınırlı ise, o zaman bilisselalanda da problemler olusur. Dil alanındaki bozukluklar sadece izole olarak ortaya çıkmaz.Baska belirtileri de görülür. Bu bulgu çocukların, kendilerinden beklenenleri gerçeklestirmesinizorlar. Buradan çıkan sonuç olarak bozukluk sahipleri, bireysel ögrenme tesviki okullarındaders görmelidir.Karsılıklı dilsel ve bilissel kısıtlamayı engellemek için çocugun erken yasta uygun tesvik almasıgerekir. Bu sekilde, dil olarak dikkat çekici olan tehlikeler ve bununla baglantılı olan bazıtehlikeler kesfedilebilir. Eger bir çocuk dil gelisiminde dikkat çekiyor ise özel tesvik ileöncelikli belirtiler aza indirgenebilir ve ikincil belirtiler engellenebilir.Çocugun dil gelisimi asamaları belli zaman sınırlamasına baglı olamayacagı gibi, bütünçocukların aynı süreçleri aynı zaman dilimleri içinde yasadıklarını düsünmek yanıltıcı olabilir.Bu yanılgı, çocugun dil gelisimini tamamlarken ailelerin çocuklardan zamanından önce bazıyetileri kazanmasını beklemelerine yol açabilir. Bu yanılgının bir nedeni de, baska her hangi birçocugun belli bir zaman diliminde belli bir düzeye gelmesinin ölçüt olarak kabul edilmesindenkaynaklanabilir. Oysaki dilsel gelisim asamalarının tüm çocuklar için homojen bir yapıdaoldugu düsüncesi, dilsel gelisimin yanlıs yönde gelistirilmesine, çocuklara zamanından önceverilen bilgilerin çocukları dengesiz bir dil becerisine sahip olmaya götürebilir. Çocugunbilissel gelisimini kavramadan, homojen bir bakıs açısıyla yaklasıldıgında, çocukların dilselgelisiminde yetiskinlik dönümlerine yansıyacak önemli dilsel sorunlar yasamasına yol açılabilir.
Language is a komplekses thing which a child can control not immediately. Entwicklungof the language shows a long Prozes which takes place primarily in the first years of achild, however, applies, actually, about the whole life.For a better overview I arranged according to a current approach the linguisticdevelopment not chronologically after the age of the children, but examine thedevelopment apart after four language levels.To sum up, can be said that the linguistic development stands in narrow connection withthe cognitive development. If the linguistic development is impaired, problems often alsoappear in the cognitive area. Often they are accompanied by other Symtomen whichmake it to children heavy to fulfil the requirements which are put to her respective agegroup. These children are impaired by the disturbance picture resulting from it often inher learning.To prevent a vicious circle of mutual linguistic and cognitive interference, an adequatesupport is necessary in the early infancy. An extensive knowledge about the linguisticdevelopment of the child is necessary, so that possible linguistic Auffaelligkeiten andwith it a possible danger can be generally discovered early. Support are stimulated toreduce with it primary symptoms and to prevent secondary symptoms.