Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin rol ve beklentileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent DoktorTuran Çakır
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:00Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:00Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Demirtaş, İlkay Yener . (2007). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin rol ve beklentileri . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92476
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma; İlköğretim okullarında çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul güvenliği ile ilgili algılarının ve beklentilerinin bazı demografik özelliklerine göre ne düzeyde farklılılaştığını belirlemek amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Bu amaçla araştırma Sakarya ili merkezinde kasıtlı örnekleme metoduyla belirlenen ilköğretim okullarında görev yapan 584 öğretmen ve 98 yönetici üzerinde yapılmıştır. Bu çalışmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen okul güvenliği anketi ve araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu ile toplanmıştır. Geliştirilen Okul Güvenliği Anketi; Kişisel güvenlik, okul güvenliği, öğrenci güvenliği ve okulun güvenli hale getirilmesinde yapılan çalışmalar olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin okul güvenliğine ilişkin algılarının değişkenler açısından farklar, t-testi, One Way Anova, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H-testi teknikleri ile çözümlenmiştir. Araştırmalar sonucunda, öğretmenlerin ve yöneticilerin kişisel güvenliklerine, oku güvenliğine, öğrenci güvenliğine ve okulun güvenli hale getirilmesinde yapılan çalışmalara ilişkin görüşlerinde bazı demografik özelliklerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken bazı demografik özelliklerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca öğretmenler ve yöneticiler arasında Okul Güvenliği Anketinin alt boyutlarına ilişkin algı ve beklentilerinde anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstract This study is aimed to determine how perceptions and expectations about school safety of primary schools employee, school administrators and teachers cahnge with some demographic features. By this purpose a test was applied to 584 teachers and 98 administrators af primary schools in center of Sakarya. The datas were collected by a survey about school safety and an information form developed by the researcher. The developed survey about school safety has four sub dimensions as; individual safety, school safety, students safety and Works to do school a safer place. The differences in perceptions of the teachers and administrators about school safety were analyzed by t-test, One Way Anova, Mann Whitney U-test, Kruskal Wallis H-test techniques. According to results of the research, significant discrepancies were determined in the opinions of teachers and administrators about individual safety, school safety, students safety and the Works to do school a sfer place. However, some demographic features of teachers and administrators, does not show any significant discrepancy. In addition, some significant disrepancies were determined between teachers and administrators perceptions and expectations via the sub dimensions of survey of school safety.
dc.format.extent XIII, 136 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okul güvenliği
dc.subject Okulda şiddet
dc.subject Eğitimde çocuk istismarı
dc.title İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin rol ve beklentileri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Demirtaş, İlkay Yener
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/