Açık Akademik Arşiv Sistemi

Staratejik yönetim yaklaşımları açısından sektör analizi: Seramik kaplama malzemeleri sektörü örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Barca
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:59Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:59Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Dursun, İbrahim Taha . (2007). Staratejik yönetim yaklaşımları açısından sektör analizi: Seramik kaplama malzemeleri sektörü örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92473
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, farklı iki rekabet stratejisi modelinin (okulunun) savunduğu fikirlerle seramik kaplama malzemeleri sektörünün analizinin yapılmasıdır. Çalışmada Pozisyon Okulu ve Kaynaklara Dayalı Okulun sektör analizini nasıl yaptığı, ne tür faktörleri analiz konusu ettiği, sektör analizinde dikkat ettiği hususların neler olduğu gibi sorulara cevap aranmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda çalışmanın temel sorunsalı “Farklı rekabet stratejisi modelleri ile seramik kaplama malzemeleri sektörü nasıl analiz edilebilir?” şeklinde ifade edilebilir. Çalışmanın kapsamı, seramik sektörünün en önemli alt dalı olan seramik kaplama malzemeleri sektörü ele alınmıştır. Çalışma daha çok kitap, makale, kurumların hazırladıkları raporlar, sektör derneklerinin web siteleri gibi ikincil verilere dayanmaktadır. Kavramsal ve Kuramsal çerçevede çoğunlukla kitap ve makalelerden yararlanılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmını oluşturan seramik kaplama malzemeleri sektörünün analizinde makaleler, sektörel derneklerin hazırladıkları raporlar ve web sitelerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sınırlılığı ise, sektörle alakalı detaylı istatistiki bilgilerin bulunamamasıdır. Özellikle Türkiye ile ilgili verilere ulaşılmasında zorluklar çekilmiştir. Mevcut olan istatistiklerin birbirinden bağımsız olması (özellikle tarih bakımından) sağlıklı bir değerlendirme yapma açısından zor olmaktadır. Çalışmanın, bir sektörü iki farklı yaklaşımla analiz etmeyi amaçlaması bakımından işletme literatürüne katkı yapacağı hedeflenmektedir. Đki farklı yaklaşım ile bir sektörü analiz etmek okuyuculara ve araştırmacılara, sektör analizine farklı açılardan bakabilme becerisini kazandıracaktır. Bu nedenle çalışmanın katkısının azımsanmayacak düzeyde olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract The main purpose of this study is to analyze the ceramic tile sector with the ideas defended by two different competitive strategy models (schools). In the study, it will be tried to find answers for the questions like how Position School and Resource-Based View make sectoral analyses, what kind of elements they include in the anaylses, which topics they care about in sectoral analyses. In this context, the main problematic of the study can be expressed as “How can ceramic tile sector be analyzed with different competitive strategy models?”. The scope of the study, ceramic covering sector which is the most important subbranch of ceramic sector. The study is mostly based on some secondary sources such as books, articles, reports prepared by various institutions, websites of sector associations. Books and articles are mostly benefited from in conceptional and theoretical framework. In the analysis of ceramic tile sector which builds the application part of the study, reports and websites prepared by sectoral associations are used. The fact that detailed statistical information could not be attained is the restraint of the research. Some difficulties were faced in reaching the data especially concerning Turkey. The fact that the existing statistical datas are independent from each other (expecially concerning date) hardened a proper evaluation. The study is expected to contribute to the management literature by aiming to analyze a sector with two different approaches. Analyzing a sector with two different approaches will cause readers and researchers to earn the ability of from different perspectives to the sectoral analyses. For this reason, it is thought that the contribution of the study is at a level which cannot be undervalued.
dc.format.extent VIII, 93 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Rekabet stratejileri
dc.subject Pozisyon okulu
dc.subject Kaynaklara dayalı okul
dc.subject Seramik kaplama malzemeleri
dc.title Staratejik yönetim yaklaşımları açısından sektör analizi: Seramik kaplama malzemeleri sektörü örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Dursun, İbrahim Taha
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/