dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Rana Özen Kutanis |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:51Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:51Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Demir Kaymaz, Gülsemin . (2007). İşyerinde yıldırma (Mobbing) eğilimleri: 'Bir örnek olay'. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92454 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde çağdaş bir işyeri ortamının öncelikli özelliklerinden biri çalışanlarına değer vermesi, duygusal açıdan sağlıklı ve güvenli bir ortam sağlamasıdır. Buna karşın örgütler son yıllarda çalışanlarının duygusal sağlığına ciddi bir tehdit oluşturan yıldırma olgusu ile karşı karşıyadır. İşyerinde yıldırma olgusu, bir bireye bir veya bir kaç kişi tarafından sistemli biçimde yöneltilen, düşmanca ve ahlak dışı bir iletişime dayanır. İşyerinde yıldırma, kamu ve özel örgütlerde çalışanların psikolojik ve fiziksel sağlıklarını bozan onları işten istifa etmeye kadar yönelten psikolojik terör veya her tür zorbaca davranışlardır. Bu davranışlar ilk kez 1980’ li yılların sonunda İsveç’te yaşayan Alman çalışma psikologu Heinz Leymann tarafından yıldırma kavramı olarak tanımlanmıştır. İşyerinde yıldırma son zamanlarda örgüt psikolojisi üzerinde çalışanların sıkça başvurdukları bir kavramdır. Yıldırma, bastırma, sindirme, yok sayma, psiko-terör veya soyut şiddet uygulama gibi anlamlara gelen yıldırma, aynı zamanda örgütsel çatışmanın, verimsizliğin ve motivasyon eksikliğinin kaynağı olarak görülmektedir. Çalışmanın amacı, işyerlerinde psikolojik teröre maruz kalan çalışanların ne gibi tepki gösterdikleri ve nasıl bir çözüm yolu bulduklarını ortaya koymaktır. Çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmış ve bulgular analizlerle anlamlandırılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Nowadays, one of the most important values of a work environment that a company provides for their employees is taking care of the employee and makes the environment reliable and comfortable emotionally. On the other hand, Organizations are facing a serious problem named mobbing which is a serious threat to physiological health of the employees. Mobbing is a phenomenon that is based on hostile and unethical communication which is directed in a systematic manner by one or a few individual towards one individual. Mobbing is any kind of bullying behaviors and psychological terror that may result in resignation or psychological and physical health disorder for the person who is subject to. Those behaviors were defined as mobbing by Heinz Leymann who is German business psychologist at the end of 1980s. Mobbing in workplace is a concept which is referred frequently by the specialist working on organizational psychology. Mobbing is tantamount to harassment, bullying, posing, terrorize and it may cause several problems such as organizational conflict, lack of productivity and declines in motivation at the same time. The aim of this study is to examine how a bullied individual to react against sample event how to handle the situation. In this study the case study method is employed and the evidences are explained with the analyses. |
|
dc.format.extent |
VIII, 131 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Yıldırma (Mobbing) |
|
dc.subject |
Psikolojik Terör |
|
dc.subject |
Zorbalık |
|
dc.subject |
Hastane |
|
dc.title |
İşyerinde yıldırma (Mobbing) eğilimleri: 'Bir örnek olay' |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Demir Kaymaz, Gülsemin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|