İş dünyası, devamlı kazanç artırma hedefine yönelik çabalar içindedir. Şüphesiz bu çabalar, verimli ve ekonomik üretim yöntemlerini geliştirmekte ve modern teknolojiyle üretim, ülkenin zenginleşmesiçabalarına katkıda bulunmaktadır. Ancak, bu yaklaşımlar, çalışanların bu çok yönlü değişimlerin etkisi altında kalmasını beraberinde getirmektedir. Değişen iş ve çevre koşulları, modern çağın hastalığı olarak ifade edilen stres ve strese bağlı pek çok sorunun ortaya çıkmasına neden olmaktadır.Bu çalışmanın amacı, öğretim görevlilerinde örgütsel stres kaynaklarını, sonuçlarını ve örgütsel stres yönetiminde kullanılabilecek stratejileri kapsamlı bir biçimde incelemek ve bu teorik bilgiler doğrultusunda bir anket çalışması yapmaktır. Bu nedenle çalışma teorik ve deneye dayalı olarak iki
faktör tanıtıcı bilgiler ve 44 faktör kapalı sorular olup ankette beşli likert ölçeği yardımıyla test edilmiştir.Toplanan veriler bilgisayar ortamında SPSS V. 10,0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Anket sonuçlarını değerlendirirken frekans, ortalama, standart sapma, One Way Anova ve T-Testi yapılmıştır. Bu veriler değerlendirilerek yorumlanmıştır.