dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:40Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:40Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Tekin, Dilek . (2007). İlköğretim okullarında yöneticilerin takım kurma ve yönetebilme yeterliliği (Sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92423 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma ile ilköğretim okullarındaki yöneticilerin takım kurma ve yönetebilme yeterliklerinin saptanması amaçlanmaktadır. İlköğretim okullarında takım çalışmasından yöneticilerin faydalanma durumları; mevcut problemi çözmek, hedeflenen amaca ulaşmak için yöneticilerin doğru takımları kurup kuramadığı ve yöneticinin takımın hedeflenen amaca ulaşmasını destekleyecek yönetimi gösterebilme yeterliği ile ilgili öğretmen ve yönetici görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca çalışmada belirtilen konulardaki özel okul ve devlet okulunda çalışanların görüşleri arasındaki farklarda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, tarama türünde bir araştırma olup önce ilgili literatür taranmış, daha sonra veriler araştırmacı tarafından geliştirilen beşli likert tipi ölçek ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Sakarya ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 288 öğretmen ve 78 yöneticiden oluşmaktadır. Elde edilen işaretlenmiş anket formları SPSS 11.0 paket program ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde; alt problemlere ilişkin frekans dağılımı (f) ve yüzde (%), ikili grup karşılaştırılmasında bağımsız gruplar arası ‘t’ testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel çözümlemelerinde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır. Sonuçlar bu bağlamda yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; ilköğretim okullarında yöneticilerin takım kurma ve yönetebilme yeterliklerine yönelik yönetici görüşlerinin, öğretmen görüşlerinden daha olumlu oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca özel okulda çalışan öğretmen ve yöneticilerin, devlet okulunda çalışan öğretmen ve yöneticilere göre yöneticilerini takım kurma ve yönetebilme alanında daha başarılı buldukları ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulguların Türkiye’de ilköğretim okulunda yöneticilerin takım kurma ve yönetebilme alanındaki yeterliklerine ışık tutabileceği, eksikliklerin aşılmasına katkıda bulunacağı umulmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to find out the competences of administrators in setting teams and managing them at primary schools. Opinions of teachers and administrators about the situation of taking advantage ot team working of administrators in primary schools, solving tfe current problems, setting the right team in order to achieve the goals that are aimed and the compedence of administrators in showing administration that mill support team to achieve the goals are tried to be found out. Moreover , it is tried to be determined the differences between the opinions of the teachers working in private schools and state schools mentioned on the subjects of this study. As this study is a survey model study, the relevant literature is scanned and then the data is collected through quinted scale developed by the researcher. The sapmple of the research consists of 288 teachers and 78 administrators working at primary schools in the centre of Sakarya. Completed questionnaire forms on hand are analyzed statically through SPSS 11.0 package programme. In analyzing the data, frequency distribution (f) of sub – problems and percentage (%) comparison is done by using t test in separate groups. Results are evaluated on this respect. At the end of the study, it is seen that in primary schools the opinions of administrators about the compentences in setting teams and managing them are more positive than those of teachers. Also, it is discovered that teachers and administrators working in private schools are more successful in setting teams and managing them compared to those working in state schools. İt is hoped that the data collected in the study will contribute to the compentences of administrators in setting teams and managing them, and will help to solve the problems in this pattern. |
|
dc.format.extent |
VII, 111 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Örgüt |
|
dc.subject |
Takım kurma |
|
dc.subject |
Öğretmen |
|
dc.subject |
Yönetici |
|
dc.title |
İlköğretim okullarında yöneticilerin takım kurma ve yönetebilme yeterliliği (Sakarya ili örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Tekin, Dilek |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|