Günümüzde, özellikle bir takım spor branşlarında doping kullanımının bir hayli yoğun olması ve konunun bazı milli sporcularımızla zaman zaman gündeme gelmesi gözleri bu alana çevirmiştir. Kuşkusuz doping kullanımı sporda ki önemli sorunlardan biridir. Peki bu sorunu çözmek için ne veya neler yapılmalıdır? Bizler konunun bir ayağını da antrenör ve beden eğitimi öğretmeni adaylarının oluşturduğunu düşünmekteyiz. İşte bu yüzden yapılması gereken ilk iş, bu kişilerin doping bilgi düzeylerini ve konuyla ilgili düşüncelerini belirleyip eğer her hangi bir eksiklikleri varsa neler yapılması gerektiğini ortaya koymaktır. Çalışmamıza ilk önce YÖK tez merkezinden sağlanan konuyla ilgili tezler, üniversite kütüphanelerindeki çeşitli yayınlar, konuyla ilgili yazarların kitap ve makaleleri ile dopingle ilgili yerel ve ulusal basında yer alan tüm haberler derlenerek yüz yirmiye yakın kaynağa ulaşılmıştır. Daha sonra Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgelerinden basit tesadüfi örneklem yoluyla belirlediğimiz her bölgeden iki okul seçerek toplam 355 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 10.0 istatistik programında analiz edilerek soruların yüzde ve frekans değerleri ile çapraz tablolar ele alınmış, ankette yer alan dopingle ilgili bilgi ve düşünceleri araştırmaya yönelik belirlenmiş bazı soruların cevaplarının tercih edilme sıklıkları arasındaki ilişkiler ‘’Tek Örneklem Ki Kare Testiyle’’ belirlenmiş ve değişkenlerin birbiri arasında ilişkilerinin olup olmadığı ise ‘’İki Değişken Ki- kare’’ testi ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Analizler sonucunda, öğrencilerin doping bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu, öğrencilerin okudukları sınıfların doping bilgi düzeylerini etkilediği, okudukları bölümlerin ve spor yapma sürelerinin ise doping bilgi düzeylerini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu neticelere varmamızdaki öngörüler, sonuç ve öneriler kısmında daha detaylı açıklanmıştır.
Nowadays, the density of the use of doping ,especially in some sports branches and its coming to agenda with some of our national sportsmen from time to time have taken the attention of people. Certainly, the use of doping is one of the important problems of sports. Then, what should be done to solve this problem. We think that an important part of this subject is formed by trainers and physical education teacher candidates.So what is to be done first is to define the knowledge levels and ideas about the topic of these people and to display what should be done if there is any deficiency. In our study, first of all, about one hundred and twenty sources, including related thesis provided from YÖK thesis center, various publications from the libraries of universities, the books and articles of authors about the topic, and all the news about doping that have taken place in local and national press, are reached. Then, two schools from each of Marmara, Ege and İç Anadolu Regions are chosen by simple fortitous sampling and the inquries are applied to total 355 students. The obtained data is analysed using the statistics programme SPSS 10.0 and the percentage and frequency values and crosstabs are examined, the relation between the preference frequency of the answers of particular questions defined to research the knowledge and ideas about doping in the inquiry are determined using One Sample Chi Square Test and it is tried to find if there is any relation between the variables or not using the Chi-Square Test x2 As the result of analyses,it is found that the knowledge level of students’ about doping is inadequate, the grade that students continue effect their knowledge level of doping, but the department of students and the time they do sports do not effect their knowledge level of doping.The foresights that reached us to these results are explained in detail in the part of results and advices.