Günümüzde rekabetin en yogun yasandıgı sektörlerden biri de Türk laç Sektörüdür. Sektördeki firmalarınrekabetten sıyrılabilmek için önem vermesi gerekli unsurlardan biri de çalısanlardır. Firmalar çalısanlarınaverdikleri deger ölçüsünde performanslarında olumlu bir artıs saglayabilmektedirler. Çünkü firmayı tanıtan veonun performansına yön veren unsur çalısanlardır.Çalısanların isletmede devamlılıgını saglayan ve onları motive eden bazı faktörler yer almaktadır. Bufaktörlerden bir tanesi de çalısanlara yönelik yürütülen kariyer uygulamalarıdır. Günümüzde kariyeruygulamaları çalısanlar için olmazsa olmaz bir kavram olma özelligi tasımaktadır. Bu nedenle kariyer hemisletme literatüründe hem de firmalar arasında önemli bir kavram olarak yerini almıstır. Firmalarınçalısanlarına uygulamıs oldukları kariyer uygulamaları kariyer gelistirme, kariyer planlama ve kariyeryönetimi baslıkları altında toplanmaktadır. Her firma örgüt kültürü ve çalısan istekleri dogrultusunda gününkosullarına göre bu uygulamaları bünyesine adapte ederek yön vermeye çalısmaktadır.Çalısmanın amacı, kariyer uygulamaları olan ve olmayan iki firmayı karsılastırmaktır. Çalısmada örnek olayyöntemi kullanılmıs ve bulgular analizlerle anlamlandırılmıstır. Ele alınan firmaların kariyer uygulamalarıortaya konulmaya çalısılmıs ve iki firma arasındaki farklılıklar üzerinde durulmustur. Yapılan analizlersonucunda kariyer uygulaması olan olmayan iki firma arasında belirgin farklar ortaya çıkmıstır.
Today, Turkish Pharmaceutical Industry is one of sectors experiending the most intensive competition. Inorder to get free of this competition, companies should take notice of the employee. Companies should maketoo much of the value to their employees, thus they can achieve a positive accretion in their performance. Thecomponent, that introduces the company and conduct the performance of the company, is the employees.There are some factors that motivate the employees and secure the permanence of them. One of these factorsis the decisions that the company takes regarding with the employee-oriented career strategies. In the presentday; the career strategies become to be a sine qua non for the employees. For this reason, career becomes to bean important concept both for the business literature and companies. The career strategies that the companiesperform for their employees can be classified into three parts. These parts are; Career Development, CareerPlanning and Career Management. According to organisation culture and the desires of the employee, everycompany tries to conduct these strategies adapting the conditions of the present day.The aim of this study is to compare a company with career strategies to a company without these strategies. Inthis study the sample case method is employed and the evidences are explained with the analyses. The careerstrategies of the chosen companies are tried to be displayed and the dissimilarities between these twocompanies are emphasised. As a result of these analyses there have appeared quite distinct variations betweenthese two companies.