dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Nilgün Sarıkaya |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:35Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:35Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Kara, Ayşe . (2007). Organik ürünlerin pazarlamasında tüketicilerin tutumlarının ve tercihlerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92407 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Organik tarım pek çok yönden diger tarım türlerinden ayrılmaktadır. Yenilenebilirkaynakların ve azot döngüsü gibi olayların gerçeklesmesinin taraftarıdır. Organik tarımsıgır ve çiftlik hayvanlarının yetistirilmesi sırasında bitkilere zarar verenmikroorganizmaların ve hastalıkların kontrolü ve sentetik ilaçlar, yabancı otlar, kimyasalgübreler, büyüme hormonları, antibiyotikler ya da gen degisiminden kaçınmakla çevreyesaygı duymaktadır.Tüketiciler organikleri pek çok sebepten dolayı tercih etmektedir. Bu sebepler arasındatadının daha iyi olduguna inanmaları, daha çok besin maddesi içerdigi için daha güveniliroldugunu düsünmeleri ya da çevre ve dogal hayat için daha saglıklı olması ile birliktedaha `dogal' oldugu inancı yer almaktadır.Bu çalısmada tercihlerin tüketicinin satın alma kararları üzerindeki etkilerinin özellikleorganik ürün özellikleri, fiyatı, organik ürün grubu göz önüne alınarak ortaya konulmasıamaçlanmıstır. Organik ürünlerin pazarlanmasında tüketicilerin tutumlarının vetercihlerinin degerlendirildigi bu çalısmada literatür arastırmaları ve mülakat çalısmalarısonrasında organik ürün kullanan tüketicilerin bu konu hakkındaki görüslerini açıgaçıkarabilmek amacı ile anket uygulanmıstır.Tüketici tercihlerinin satın almaya etkisi özellikle ürün çesidine ve fiyata göredegismektedir. Tüketicilerin etkilendigi faktörler açısından es-dost tavsiyeleri ve internetön plana çıkmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Organic farming differs from other farming systems in a number of ways. It favoursrenewable resources and recycling, returning to the soil the nutrients found in wasteproducts. Organic farming respect the environment?s own system for controlling pests anddisease in raising crops and livestock and avoids the use of synthetic pesticides,herbicides, chemical fertilisers, growth hormones, antibiotics or gene manipulation.Instead, organic farmers use a range of techniques that help sustain ecosystems and reducepollution.Within this framework, we want to examine and this research includes the influences ofconsumer preferences in attribute of organic foods, price and type of organic fooddecision making proces. As methodology focus group studies and a questionnaire onconsumers who use and eat organics was utilized in collecting the data used in the study.Consumer?s attributes effects show differences by type of product and prices. Conssumersare effected by recommondation and Internet.Consumers who choose to go organic may do so for many reasons: because they think ittastes better, they believe that it?s safer, more nutritious, better for the environment orbetter for animal welfare. Or perhaps simply because it?s more 'natural'. |
|
dc.format.extent |
VII, 121 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Organik ürün |
|
dc.subject |
Organik tarım |
|
dc.subject |
Tüketici davranışları |
|
dc.subject |
Organik tüketiciler |
|
dc.title |
Organik ürünlerin pazarlamasında tüketicilerin tutumlarının ve tercihlerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Kara, Ayşe |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|