Yeni ekonominin en önemli ayağını oluşturan iletişim ve telekomünikasyon teknolojilerindeki gelişmeler, internet üzerinden yapılan ticari işlemleri, sayı ve hacim olarak önemli derecede artırmıştır. Đnternet teknolojisi, ekonomik değer etkili elektronik ticaret uygulamalarını yaygınlaştırmak ve küresel rekabeti artırmak için farklı endüstriler tarafından her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır. Ticaret boyutuna bakıldığı zaman, işten işe elektronik ticaret hacmi, işletmeden tüketiciye olan ticaret hacminden çok daha önemlidir. B2B’nin yüksek ticaret hacmine rağmen bu alandaki araştırma noksanlığı nedeniyle, B2B sistemlerinde yer alan ham verilerin firmalara ne gibi faydalar sağlayacağı konusundaki sorular, uygulama bağlamında cevapsız kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı, işletmelerin B2B veritabanlarından faydalandıkları alanlar, elektronik tedarik sistemleri ve Molfix veritabanının istatistiksel analizi neticesinde karar destek sistemine faydalarını tespit etmektir. Çalışmayı farklı kılacak önemli bir etken de, her ne kadar B2B sistemine ait bir veritabanı kullanılsa da, Migros Mağazalarının müşterilerinin tüketim eğilimlerinin analiz edilmesidir. Bu durumda sistem, gerçek verilerle, her bir mağazanın müşterilerinin Molfix ürün grubuna karşı tüketim eğilimlerine ulaşma imkanı sağlamaktadır. Veritabanının analizi neticesinde; yüksek ve düşük hacimli mağazalar, yeni ürün girişlerinde oluşan ilk tepkiler, insert kampanyasına verilen tepkiler, sezonluk tepkiler ortaya çıkarılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; elektronik tedarik sistemi vasıtasıyla oluşan ham veriler, pazarlama faaliyetlerinde karar alıcılara yardımcı olacak bilgilere dönüştürülmüştür.
Developments in communication and telecommunication which are the most important components of the new economy, have increased the number and volume of internet transactions. Internet technology has been used increasingly to enhance the global competitiveness of various industries through the widespread applications of cost effective electronic commerce. Looking from the trade perspective, the volume of B2B electronic commerce is much more important than B2C electronic commerce. Although B2B has a high trading volume; questions about benefits of raw data within B2B systems remain unanswered because of the research deficiency in this field. The aim of this study is to determine the fields that enterprises profit by using B2B databases and benefits of e-procurement systems to decision support systems in the case of molfix database, in consequence of statistical analysis. Another crucial factor which makes different this study is to analyse the consumption behaviour of Migros Stores’ customers, even though database belong to B2B, is used. In this instance, system has given to possibility to get at consumption tendency of every stores’ customers, against Molfix products. As a result of the database analysis; high-volume and low-volume stores, reactions to new product entries, reactions to insert campaigns, seasonal reactions are exposed and interpreted. As a result of the study; raw data consist by eprocurement systems, is transformed into information which can help to decision makers who are giving decisions on marketing activities.