Milli Eğitimin temel amacı, kişiyi beden, zihin, ahlak, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı yetiştirmektir. Beden eğitimi dersi okullara, bu amaca hizmet etmek için, eğitim programlarında eğitimin önemli bir parçası olarak yer almıştır. Bir dersin amaçlarının gerçekleşmesi, onu fikir olarak önemsemek ve sadece programlara koymakla mümkün değildir. Dersin amacının gerçekleşmesi; programda bu ders için ayrılan sürenin ders amaçlan doğrultusunda kullanılmasına ve bu süre içinde geliştirilecek davranışlara uygun, etkin yaşantıların öğrenme durumlarının sağlanmasına bağlıdır. Ders programının gelişmesi; uzman, öğretmen, öğrenci, veli, ders kitapları, araç-gereçler, çevre koşulları gibi etkenlerin tümünün gelişmesine bağlıdır. Gelişmenin gerçekleşmesi için programla ilgili bütün bireylerin ve etkenlerin geliştirme sürecine katılması gereklidir. Bu katılımda, eğitim uzmanının, okul-aile işbirliği ilgililerinin, yöneticilerin, müfettişlerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin rollerinin saptanması gerekmektedir. Bir öğretmenin program geliştirmede etkin olabilmesi için öğrencilerin ihtiyaçlarını, motivasyonlarını, gelişimlerini, problemlerini incelemesi gerekmektedir. Türk Milli Eğitim Sistemi'nde ders programlarının, program geliştirme çalışmalarında öğrenci görüşüne yer verilmediği görülmektedir. Hâlbuki öğrencilerin anaokulundan üniversiteye kadar program geliştirme sürecine katılmaları gerekmektedir. Öğrencilerin kendilerini ve gruplarını incelemeleri, öğretim faaliyetlerinin planlamasına katılmaları, eğitim programlarının gelişimini destekleyici bir süreçtir. Bu araştırmada, beden eğitimi programlarının geliştirilmesinde öğrenci boyutu ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan Sakarya ili içindeki 21 lisede Random Yöntemiyle seçilen 9. 10. 11. sınıflarında öğrenim gören "610" öğrenciye anket uygulanılmıştır. 28 soruluk anketle, öğrencilerin beden eğitimi dersinden beklentileri ve doyum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, Orta öğretim gençliği; sağlığın korunması ve yaşam boyu spor yapmanın yararları konusunda bilinçli olduklarını, bu konuda fiziksel gelişim beklentilerinin yanı sıra, ruhsal dengeleri korumak, toplumsal kabul ve mesleki başarı gelişimlerine de katkıda bulunmak konusunda beden eğitimi dersinden beklentileri olduğunu belirtmektedirler. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak, ders programlarının, öğrenci beklentilerini gerçekleştirme konusunda yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır.
The aim of National Education is to educate persons in terns of physical and mental, ethics, and spiritual and social harmony. Included in the school to serve this aim, physical education lessons are an important part of educational syllabuses.it is not possible to realize the aims of a lesson simıply by esteeming it as important and putting into Project for Realization of the aims of a lesson require that the time for this befor utilized in accordance with the aims and in this time for appropriate situations are created for the target behaviours and real-life experiences.Development of a sylabus depends the improvement of such factors as experts, the teacher, the pupil, parents, course books, learning material and the environment. All individuals and factors concerned should participate so that the development can be realized. in this participation, roles of the training expert, school-parent boards, executives, inspectors, learners and teachers need to be determined. Other factors not withstanding, it is vital that needs, motivation, improvement and problems of teachers be studied so that this one teacher can take active role in the development of the sy 11 abus. One observes that students views are not taken into consideration in program »development studies in Turkish National Education System. However, students should participate the program development stages down from the kindergarten to university. Self and peer-observation of the students and their participation in the planning of teaching activities are supportive activities for program development efforts.in this study has been analyzed the student factor in developing physical education programs Questionnaire was given to randomly chosen 610 students at the first, second and third years of education at 21 high school varied districts of the city of Sakarya, which forms the sampling of the questionnaire. The 28 iteni questionnaire aimed to determine student expectations from physical education lessons and the level to which these expectations were realized.Results of the study suggest that high school students are aware of the advantages of life-long sports for a healthy life, and that they expect physical education lessons contribute maintaining their spiritual anatomny, providing means for socialization and occupational success, as well as physical fitness. Depending of these results, we conclude that teaching programs fail to fulfil student expectations.