Avrupa, Genişleme Politikasını yürütürken, ülkeler ve kültürlerarası entegrasyonukolaylaştırmak, 2010 Avrupa'sını Bilgi Toplumu olarak yaşayabilmek için, eğitim politikasıalanında bazı uygulama alanları belirlemiştir. Bu politikanın yürütülmesinde bazı programlar,hibe ile desteklenen çeşitli projeler söz konusudur. Yarının potansiyel Avrupası olaraktanımlanabilecek, Avrupa Birliği'ne aday ülkeler ve 3. dünya ülkeleri'nden bazıları da buuygulama alanlarından faydalanabilmektedir.Bu çalışma kapsamında; Avrupa Birliği'nin tarihsel süreci, Avrupa eğitim tarihi gibiincelemeler ile Avrupa Birliği'nin eğitim politikası, uygulama alanlarının daha detaylıaktarılması yoluyla incelenmektedir. Ayrıca Türkiye'nin bu politikada kat ettiği yolun boyutu,katkısının önemi ve bu konu ile ilgili tavsiyeler çalışma içerisinde sunulmuştur.Avrupa Birliği'nin devamlılığı için, bahsedilen eğitim politikasının gerekliliği, bu politikanıntemelinde yatan düşünceler ve şu anki işleyişinde yatan temel kavramların, uygulamaalanlarının anahtar unsurlarının ortaya çıkarılması ile Türkiye'nin eğitim alanında ortağıolduğu Avrupa Birliği'ne katkıları ve çıkarımları daha somut bir şekilde anlaşılacaktır. Bununiçin Erasmus Programı gibi, tüm paydaş ülkelerde en yoğun ve aktif şekilde uygulanan birörnek seçilmiş ve Türkiye'nin bu örnekteki yeri belirgin olarak ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Daha da özelde Sakarya Üniversitesi örneği verilerek, Erasmus uygulama sonuçlarına, eğitimpolitikasına Türkiye'nin ne derece dahil olduğu ve olacağı ile ilgili ipuçları elde edilmeyeçalışılmıştır.Anahtar
Europe, bearing the enlargement policy, has determined some execution areas on educationpolicy in order to facilitate international and intercultural integration and live Europe 2010 asan information society. Some programmes and various projects supported by donations become acurrent issue. Candidates to European Union as a potential future Europe and some third worldcountries may benefit from these execution areas.In this study extent, historical process of EU as EU educational history researches and EUeducation policy has been studied by more detailed transfer of execution areas. Moreover theachievement dimension of Turkey on this policy, importance of contribution and otherrecommendations have taken part in this study.In order to sustain the existence of EU, Turkey?s contributions and inferences to EU will became out more concretely through the transparency of switch principles of execution areas, therequirement of education policy, the thoughts hidden under this policy and basic elementshidden under its current execution. For this reason, the chosen sample such as ErasmusProgramme is applied more actively and intensively into all sharing countries and the place ofTurkey is struggled to be more identified. Sakarya University given a more special example, it istried to be find discoveries on the matters that Turkey involves and will involve in ErasmusExecution results and education policy.