Medineli tabiûlerden olan Ebû Bekir b. Abdurrahman yaşadığı dönemin hem hadishem de fıkıh ilminde sayılı alimlerindendir. Ebû Bekir b. Abdurrahman'a ibadeteolan düşkünlüğü sebebiyle "Kureyş'in râhibi" lakabı verilmiştir. O, daha çok tercihedilen bir rivayete göre fukaha-i seb'ayı oluşturan yedi fakihten ve Ömer b.Abdülazûz'in Medine valisiyken oluşturduğu fetva heyetinde yer alan on alimdenbirisidir. Yedi fakihin karşılaştıkları sorunları nebevû sünnete ve hadise arz ederekçözüme kavuşturmaları, onları ehl-i hadisûn fakihleri olarak öne çıkarmış vedönemlerindeki isimlendirme ile Hicaz veya Medine ekolü olarakadlandırılmışlardır. Bu, Ebû Bekir b. Abdurrahman'ın ehl-i hadisintemsilcilerinden birisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca o, Kur'an ve hadis bilgisiile, Medine ekolünün öncüsü İmam Malik'e kaynaklık eden alimler arasındabulunmaktadır. Bunlarla birlikte Ebû Bekir b. Abdurrahman'ın Kütüb-i Tis'a'dabize ulaşan rivayetleri sayıca çok fazla olmadığı görüldüğünden, onun hadis nakliile öne çıkmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Ebû Bekir b. Abdurrahman, ehl-i hadis, fukaha-i seb'a,Kütüb-i Tis'a, rivayetleri.
Ebu Bekr b. Abdurrahman who was tabiû of Medine is one of the most importantscholars of his century at the science of hadith and canon law. The agnomen of"Kureys? priest" was given to him because of his devotion to religous exercices.According to a more preferred hearsay, he was one of the seven jurists (fakih)forming the Fukahâ-i Seb?a and one of the ten mufti in the fetva committee whichwas formed by Omer b. Abdülaziz when he was the governor of Medine. The factthat the seven fakihs presented the problems they encountered to nebevû sunne andhadith and solved them, has highlighted them as fakihs of ahl hadith and gave themthe name of Medine or Hicaz school. This fact shows that Ebu Bekir b.Abdurrahman was one of the representatives of ahl hadith. Moreover, he is one ofthe savants who referenced Imam Malik, the leader of Medine school, with hisknowledge of Kur?an and hadith. Additionally, since it was seen that the narrativesof Ebu Bekir b. Abdurrahman which reached us in the Kütüb-i Tis?a are not verynumerous, it can be said that he does not stand out with the transfer of hadiths.Keywords: Ebu Bekir b. Abdurrahman, Ahl Hadith, Fukaha-i Seb?a, Kütüb-i Tis?a,his narratives.